Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Avrupa Sanatı | BYT235 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | BASIM VE YAYIM TEKNOLOJİLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Hakan KARŞIYAKA |
Ders Veren | Öğr. Gör. Hakan KARŞIYAKA |
Amaç |
Sanat tarihini tanıtarak, bütün meslek gruplarının çevreye bilinçli bakmalarının sağlanması |
Ders İçeriği |
Tarih öncesinden 20. yüzyıla kadar sanat tarihi |
Ders Kaynakları |
İnkılap ve Aka Yayınlarının “Sanatları Tanıyalım” serileri
Sanat Tarihi Ansiklopedisi, Görsel Yayınlar H. Wölfflin, Sanat Tarihinin Temel Kavramları, Remzi Kitabevi |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 5 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 8 | 8 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sanat tarihine giriş | |
2 | Prehistorik dönem sanatı | |
3 | Antik yunan sanatı | |
4 | Roma sanatı | |
5 | Bizans sanatı | |
6 | Sanat akımlarına giriş | |
7 | Romanesk ve gotik sanatı | |
8 | Ronesans | |
9 | Barok Sanatı | |
10 | Romantizm | |
11 | Neoklasizm | |
12 | Realizm | |
13 | Empresyonizm, post empresyonizm | |
14 | Kubizm, soyut sanat |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Avrupa sanatı tarihi hakkında bilgi edinme | |||
Tarih öncesi uygarlıkların sanat tarihi hakkında bilgi edinme | |||
Dünya sanatı ve mimarlığında tarihi ve kültürel girdileri kullanma ve çözümleme yeteneği kazanma | |||
Anadolu uygarlıklarının sanat tarihi hakkında bilgi edinme | |||
Erken Hristiyan uygarlıkların sanat tarihi hakkında bilgi edinme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Avrupa sanatı tarihi hakkında bilgi edinme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tarih öncesi uygarlıkların sanat tarihi hakkında bilgi edinme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dünya sanatı ve mimarlığında tarihi ve kültürel girdileri kullanma ve çözümleme yeteneği kazanma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Anadolu uygarlıklarının sanat tarihi hakkında bilgi edinme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Erken Hristiyan uygarlıkların sanat tarihi hakkında bilgi edinme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |