Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sanat Kavramları | BYT249 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | BASIM VE YAYIM TEKNOLOJİLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Konu anlatımı, Soru-Cevap, Tartışma, Sunum |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Güzin ÇAKIR ÖZCAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders öğrencilere Sanatın başlangıcından itibaren tarihsel gelişimiyle birlikte, Sanatı kavramsal çerçevede inceleyip Temel Sanat kavramları ve sanat akımlarını öğrenerek, Sanat kavramlarına dönemsel olarak genel bir bakış vermeyi, Sanat kavramları ve filozofların getirdikleri düşünce sistemlerinin görsel ağırlıklı anlatımını sağlamayı, sanatın, sanatçı, sanat eseri, sanat eseri alımlayıcısı ve toplum gibi unsurlarla olan ilişkisini kavrayabilmelerini ve sanat kavramlarını öğrenerek sanatın kavramsal boyutunu somut eserler üzerinde değerlendirebilmelerini sağlamaktadır. |
Ders İçeriği |
Sanat nedir? Sanatın farklı görüşlere göre tanımı, Sanatın tarihsel dönemlerle gelişimi ve sanat kavramlarına giriş, Sanatın kavram ile ilişkisi, Sanat yapıtı, Sanatın diğer bilim alanlarıyla ilişkisi, Sanat eseri ve güzellik kavramı, Eski Yunan, Roma, Ortaçağ ve Rönesans döneminde sanat, 18.yy sanat akımları. |
Ders Kaynakları |
Sanata giriş ve estetik / yazarlar Şahin Yenişehirlioğlu, Filiz Yenişehirlioğlu, Sıtkı M. Erinç ; editör Fikri Cantürk, Anadolu Üniversitesi Yayınları, No:580, Eskişehir
Moran, Berna, EDEBİYAT KURAMLARI VE ELEŞTİRİ
Öğretim Elemanı ders notu
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Öğrencilerle Tanışma, Dersin Amacı, İşlevi, İşlenişle İlgili Açıklamalar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
2 | Sanat nedir? Sanatın farklı görüşlere göre tanımı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
3 | Sanatın tarihsel dönemlerle gelişimi ve sanat kavramlarına giriş | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
4 | Sanatın kavram ile ilişkisi, Sanat yapıtı, Sanatın diğer bilim alanlarıyla ilişkisi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
5 | Sanat-zanaat, kavram, kuram, akım, felsefe, estetik, sanat sanat kuramı, sanat akımı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
6 | Platon’un mimetik sanat anlayışı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
7 | Aristoteles’in mimetik ve kathartik sanat anlayışı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
8 | Vize | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
9 | Bir sanat yapıtına nasıl bakılır?, Nasıl anlamlandırılır? | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
10 | Sanatın ilke ve elemanlarına göre çözümlenmesi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
11 | Eski Yunan, Roma, Ortaçağ ve Rönesans döneminde sanat | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
12 | 18.yy sanat akımları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
13 | Sanat eleştirisi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
14 | Final | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sanatın tanımını ve Sanatla kavram arasındaki ilişkiyi açıklayarak, yorumlar. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Sanat kavramlarını tanıyarak açıklar. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Sanat kavram ve kuramlarını tarihsel süreç içinde irdeler. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Sanat kavramları üzerine çalışmış filozofları tanır ve bilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Sanat eserinin temel niteliklerini açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sanatın tanımını ve Sanatla kavram arasındaki ilişkiyi açıklayarak, yorumlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sanat kavramlarını tanıyarak açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sanat kavram ve kuramlarını tarihsel süreç içinde irdeler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sanat kavramları üzerine çalışmış filozofları tanır ve bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sanat eserinin temel niteliklerini açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |