EN
  • Anasayfa
  • BYT253 Görsel Algı (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
BYT253 - Görsel Algı
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Görsel Algı BYT253 3 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
BASIM VE YAYIM TEKNOLOJİLERİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Konu anlatımı, Soru-Cevap, Uygulama, Sunum
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Güzin ÇAKIR ÖZCAN
Ders Veren Öğr. Gör. Güzin ÇAKIR ÖZCAN
Amaç

Bu ders öğrencilerin algı fizyolojisi, algılama ve anlamlandırmayı, Görsel algı ve renk bilgisi vererek, biçimlendirme ve ifade yeteneğini geliştirmeyi, Görsel algı kuramlarını bilmesi ve Görsel algı düzeyini geliştirmeyi, tasarımda farklılık yaratmasını amaçlar.

Ders İçeriği

Algı kavramının kapsamı ve tanımı, Görsel algı ve renk ile ilgili tanım ve terimlerin öğrenilmesi, şekil, biçim, düzlem ve derinlik, Görsel tasarım öğeleri, Görsel algı teorileri Gestalt yasaları, Görsel iletişim

Ders Kaynakları Görme Biçimleri, John Berger.
Sanat ve Eğitim-Yaratıcılık-Sanat Sorunları-Kuramları ve Eleştirisi-Eğitimle İlişkiler-Doç. Dr. İnci SAN
Genç, A., Sipahioğlu A.(1990) Görsel Algılama WSanatta Yaratıcı Süreç. Sergi Yayınları.
Renk ve Resimde Kullanımı-Nuri TEMİZSOYLU
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Ödev 1 10
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 100
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,92
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Öğrencilerle Tanışma, Dersin Amacı, İşlevi, İşlenişle İlgili Açıklamalar Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması Sözlü
2 Algı Kavramının Kapsamı ve Tanımı Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması Sözlü
3 Görmenin Fizyolojisi, Algının Örgütlenme Özellikleri Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması Sözlü
4 Görsel Tasarım Öğeleri Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması Sözlü
5 Görsel Algı Teorileri Gestalt Algı Kuramı Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması Sözlü
6 Görsel Algılama Süreci ve Kuramları Kapsamında Tasarım Uygulamaları Gerçekleştirme ve Değerlendirme Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması Sözlü
7 Görsel Algılamanın Oluşumu, Görsel Algı, Işık ve Renk Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması Sözlü
8 Vize Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması Sözlü
9 Derinlik-Mekan ve Biçim Algısı Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması Sözlü
10 Görsel Algılama Süreci ve Kuramları Kapsamında Tasarım Uygulamaları Gerçekleştirme ve değerlendirme Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması Sözlü
11 Yanılsama Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması Sözlü
6 Görsel Algılama Süreci ve Kuramları Kapsamında Tasarım Uygulamaları Gerçekleştirme ve Değerlendirme Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması Sözlü
13 Görsel İletişim Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması Sözlü
14 Final Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Görsel algı kavramını ve görsel algılama çözümlemelerini kavrar. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Bakmak, görmek, düşünmek ve parçaları birleştirerek imgeleştirmek becerisine sahiptir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Renk kuramlarını bilir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Görsel algı süreci hakkında bilgi sahibidir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Görsel algı kavramını ve görsel algılama çözümlemelerini kavrar. - - - - - - - - - - - - -
Bakmak, görmek, düşünmek ve parçaları birleştirerek imgeleştirmek becerisine sahiptir. - - - - - - - - - - - - -
Renk kuramlarını bilir. - - - - - - - - - - - - -
Görsel algı süreci hakkında bilgi sahibidir. - - - - - - - - - - - - -