Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Ekip Liderliği | MOS103 | 3 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | BASIM VE YAYIM TEKNOLOJİLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Kamil GÜNEŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
İşletme yönetiminde stratejik bir öneme sahip olan lider davranışını çeşitli teori ve yaklaşımlar çerçevesinde irdelenerek, liderlik davranışına ilişkin konuları kavrayabilme ve yorumlayabilme |
Ders İçeriği |
Liderlik kavramının tanımı, lider yönetici ilişkisi, etkin liderin özellikleri, takım lideri, liderlikte özellikler yaklaşımı, davranışsal yaklaşımlar, durumsal yaklaşımlar ve modern liderlik yaklaşımları bu dersin konuları arasındadır |
Ders Kaynakları |
Salih Güney, Liderlik. Ankara: Nobel Yayınevi. 2012.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 14 | 1 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 7 | 1 | 7 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 7 | 1 | 7 |
Final | Final | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 56 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,20 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Liderlik kavramı | |
2 | Liderlik ve Yöneticilik Arasındaki Farklar | Vaka Çalışması |
3 | Takım etkinliğinde örgütsel felsefe, yapı sistem ve politikaların rolü | |
4 | Takım türleri | |
5 | İşletme içerisinde etkin bir takım oluşturulmasına yönelik uygulamalar | |
6 | Etkin takım kriterleri | |
7 | Takım çalışmasında hedef, kurallar ve görevler | |
8 | Vize sınavı | |
9 | Lider davranışı ve takım çalışması. (Birey-ekip ve lider ilişkisi.) | |
10 | Takımlarda eğitim | |
11 | Takım çalışması ve performans ve performans etiği ilişkisi | |
12 | İşletme uygulamalarında takım kurmanın avantajları ve dezavantajları | Grup Çalışması |
13 | Örgütsel öğrenme sürecinde takımların rolü | |
14 | Kültürümüzün takım çalışmasını özendiren ve zorlaştıran yönlerinin irdelenmesi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Lider yönetici olabilme perspektifi kazandırmak, | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Liderlik yaklaşımlarına katkı sağlamak | Sunum / Seminer | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Liderlik becerileri konusunda bilinçlendirmek | Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Liderlik konusundaki sorunları analiz edebilmek | Sunum / Seminer | Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Lider yönetici olabilme perspektifi kazandırmak, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Liderlik yaklaşımlarına katkı sağlamak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Liderlik becerileri konusunda bilinçlendirmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Liderlik konusundaki sorunları analiz edebilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |