Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Matematik Modelleme | ÜKK152 | 1 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | ÜRETİMDE KALİTE KONTROL |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Ceyda KOCABAŞ |
Ders Veren | Öğr. Gör. Dr. Ceyda KOCABAŞ |
Amaç |
Yöneylem Araştırmasındaki modelleme ve karar verme kavramının, genel metodolojilerin ve çözüm prosedürlerinin öğretilmesi ve bu bilgiler kullanılarak yönetimin politika ve faaliyetlerinin bilimsel olarak tespit edilmesinin sağlanması. |
Ders İçeriği |
İşletmelerin sınırlı olan kaynakları dikkate alınarak, belirli hedefleri gerçeklemek için nasıl model kurulacağı ve kurulan modeli modelin yapısına göre çözüm tekniklerinin belirlenmesi, doğrusal programlamaya giriş, modelleme, grafik çözüm, simpleks ve dual simpleks metodu, ulaştırma ve atama problemleri. |
Ders Kaynakları |
Yöneylem Araştırması, Hamdy A. Taha, Literatür Yayıncılık
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Kısa Sınav 1 | 10 |
Ödev 1 | 10 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 13 | 26 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 12 | 24 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 13 | 26 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 94 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,69 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ders içeriğinin tanıtılması | |
3 | Matematiksel model oluşturma | |
3 | Matematiksel model oluşturma | |
4 | Doğrusal programlama | |
4 | Doğrusal programlama | |
6 | Grafik çözüm | |
6 | Grafik çözüm | |
8 | Ara sınav - Grafik çözüm | |
6 | Grafik çözüm | |
6 | Grafik çözüm | |
11 | Atama problemleri | |
11 | Atama problemleri | |
13 | Ulaştırma problemleri | |
13 | Ulaştırma problemleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kısıtlar altında amaç fonksiyonunu en iyilemek için değişkenlerin alması gereken değerleri hesaplayabilir. | |||
Farklı metodlar kullanarak çözüme ulaşabilir. | |||
Problemin matematik modelini kurabilir. | |||
Problem kısıtlarını belirleyebilir. | |||
Problem değişkenlerini tespit edebilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kısıtlar altında amaç fonksiyonunu en iyilemek için değişkenlerin alması gereken değerleri hesaplayabilir. | 3 | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Farklı metodlar kullanarak çözüme ulaşabilir. | 3 | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Problemin matematik modelini kurabilir. | 3 | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Problem kısıtlarını belirleyebilir. | 3 | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Problem değişkenlerini tespit edebilir. | 3 | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - |