Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Denetim Sistemleri | ÜKK255 | 3 | 1 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | ÜRETİMDE KALİTE KONTROL |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Ceyda KOCABAŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
ISO 9001 kalite yönetim sisteminin denetlenmesini örnek uygulamalar yaparak öğrenmek. |
Ders İçeriği |
Denetimin amacı, denetim rolleri ve sorumlulukları, denetim çeşitleri, denetim aşamaları, denetimin gerçekleştirilmesi, denetim tekniği, denetimin planlanması, hariç tutulabilecek maddeler, kontrol listesi, denetimin sonuçlandırılması, uygunsuzluk türleri, uygunsuzluk raporu, uygunsuzluk örnekleri, kök sebep analizi, düzeltici önleyici faaliyet. |
Ders Kaynakları |
ISO 9001 Kalite yönetim sistemi standardı baş denetçi eğitimi notları
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 13 | 26 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 12 | 24 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 2 | 13 | 26 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 96 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,76 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ders içeriğinin tanıtılması | |
2 | Denetim, denetim rolleri ve sorumlulukları | |
3 | Denetim çeşitleri | |
4 | Denetim aşamaları | |
5 | Denetimin gerçekleştirilmesi | |
7 | Denetim planlaması | |
7 | Denetim planlaması | |
8 | Ara sınav - Denetim planlaması | |
9 | Denetim ve dökümantasyon beklentileri | |
10 | Hariç tutma | |
11 | Kontrol listesi | |
12 | Minör ve majör uygunsuzluklar | |
13 | Uygunsuzluk örnekleri | |
14 | Uygunsuzluk raporu |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Uygunsuzluğun türünü belirleyebilir. | |||
Uygunsuzluğu ilgili standart maddesiyle eşleştirebilir. | |||
Denetimin aşamalarını bilir. | |||
Standart maddelerine uygun kontrol listesi hazırlayabilir. | |||
Uygunsuzluk raporu hazırlayabilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygunsuzluğun türünü belirleyebilir. | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Uygunsuzluğu ilgili standart maddesiyle eşleştirebilir. | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Denetimin aşamalarını bilir. | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Standart maddelerine uygun kontrol listesi hazırlayabilir. | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Uygunsuzluk raporu hazırlayabilir. | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |