EN
  • Anasayfa
  • ÜKK259 Yalın Üretim Teknikleri (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
ÜKK259 - Yalın Üretim Teknikleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Yalın Üretim Teknikleri ÜKK259 3 2 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
ÜRETİMDE KALİTE KONTROL
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Aslı ERGENEKON ARSLAN
Ders Veren Doç. Dr. Aslı ERGENEKON ARSLAN
Amaç

Yalın üretim-yönetim sisteminin ilkelerinin tanıtılması, yalın üretim araçlarını ve yöntemlerini uygulama bilgi ve becerisi kazandırılması

Ders İçeriği

Malzeme yönetim sistemleri (itme ve çekme sistemi), grup teknolojisi, hücresel imalat sistemi, hücresel imalat sistemi algoritmaları, malzeme ihtiyaç planlaması, tam zamanında üretim sistemi ve bileşenleri, Tam Zamanında Üretim Sistemi’nin uygulaması, Kanban sistemi, bilgisayar destekli üretim sistemi, esnek imalat sistemi, değişim mühendisliği, 6 Sigma, otomasyon, robotlar, yalın üretim.

Ders Kaynakları Ders notu
Toyota Tarzı (Jeffrey K.Liker) Yalın Üretim (Ayperi Serdaroğlu Okur) Toyota Kültürü (Jeffrey K. Liker)
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev (Sunum) 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 12 24
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri 2 6 12
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 2 6 12
Final Final 8 1 8
Toplam İş Yükü (Saat) 103
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,04
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Ders içeriğinin tanıtılması
2 Yalın üretim
3 Değer ve israf Ders Tartışmalı Ders
4 Tam zamanında üretimde başarı faktörleri Beyin Fırtınası
5 Yerleşim tiplerinin kıyaslanması Beyin Fırtınası
6 Hücresel üretim sistemi Beyin Fırtınası
7 U tipi yerleşim
8 Ara sınav Beyin Fırtınası
9 Tek parça akışı
9 Tek parça akışı
11 Kanban
11 Kanban
13 SMED
14 Stok yönetimi
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
U tipi yerleşimi ve tek parça akışı hakkında bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Hücresel imalat yöntemi hakkında bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Üretimdeki israfları tespit edebilir. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Kanban sisteminin işleyişi hakkında bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Smed yöntemi hakkında bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
U tipi yerleşimi ve tek parça akışı hakkında bilgi sahibi olur. - - - - - - - - - - - 5 - -
Hücresel imalat yöntemi hakkında bilgi sahibi olur. - - - - - 5 - - - - - - - -
Üretimdeki israfları tespit edebilir. 5 - - - - - - - - - - - - -
Kanban sisteminin işleyişi hakkında bilgi sahibi olur. - - - - - - - - - - 5 - - -
Smed yöntemi hakkında bilgi sahibi olur. - - - - - - - - - - - 5 - -