EN
  • Anasayfa
  • ÜKK104 FMEA (Hata Türü ve Etkileri Analizi) (2024 - 2025 / 1. Yarıyıl)
  • EN
ÜKK104 - FMEA (Hata Türü ve Etkileri Analizi)
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
FMEA (Hata Türü ve Etkileri Analizi) ÜKK104 1 2 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
ÜRETİMDE KALİTE KONTROL
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Aslı ERGENEKON ARSLAN
Ders Veren
Amaç

FMEA' nın amaç ve yararlarını anlamak. FMEA ' nın nasıl uygulanacağını bilmek.

Ders İçeriği

FMEA tanımı ve geçmişi, hata türleri, etkilerini, şiddetini ve olasılıklarını tespit etme ve bunları derecelendirme, risk öncelik göstergesi, FMEA çeşitleri, çevrim içi, dışı kalite kontrol deney kavramı, deney planlamaları, tam ve kesirli faktöriyel tasarımlar, kalite fonksiyonunun yayılımı.

Ders Kaynakları Hata Türü ve Etkileri Analizi (HTEA)ISO 9000 Uygulamasında İşletmelerde (Besim Akın) FMEA ile ilgili çalışmalar
Açıldığı Öğretim Yılı 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri 1 3 3
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 6 1 6
Final Final 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 103
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,04
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin tanıtımı, işleyiş hakkında bilgi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
2 Risk, Tehlike, Kaza Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
3 Risk değerlendirme metodları Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
4 FMEA hakkında genel bilgi , FMEA tarihçesi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
5 FMEA faydaları Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
6 FMEA formu hazırlama Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
7 Hata ağacı analizi, balık kılçığı Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
8 Ara sınavlar, ders tekrarı Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
9 FMEA bileşenleri, şiddet hesaplama Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
10 FMEA bileşenleri, Olasılık hesaplama Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
11 FMEA bileşenleri, Keşfedilebilirlik hesaplama Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
12 RÖS katsayısı hesaplama Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
13 FMEA örnek 1 Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
14 FMEA örnek 2 Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öncelikli önlem alınması gereken hataları tespit edebilir. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Bir işletmede Risk ve tehlikeleri analiz edebilir ve risk değerlendirmesi yapabilir Yazılı Sınav Sözlü Sınav Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Oluşabilecek hataların saptanabilirliğini, olasılığınıve şiddetini belirleyebilir Yazılı Sınav Sözlü Sınav Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Üretimve hizmetsistemlerinde oluşabilecek hataların tespitiniyapar. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Hataların riskseviyelerini hesaplar Yazılı Sınav Sözlü Sınav Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Öncelikli önlem alınması gereken hataları tespit edebilir. - - - - - 5 - - - - - - - -
Bir işletmede Risk ve tehlikeleri analiz edebilir ve risk değerlendirmesi yapabilir 3 - - - - 5 - - - - - - - -
Oluşabilecek hataların saptanabilirliğini, olasılığınıve şiddetini belirleyebilir - - - - - 5 - - - - - - - -
Üretimve hizmetsistemlerinde oluşabilecek hataların tespitiniyapar. - - - - - 5 - - - - - - - -
Hataların riskseviyelerini hesaplar - - - - - 5 - - - - - - - -