Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İş Mükemmelliği | ÜKK207 | 3 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | ÜRETİMDE KALİTE KONTROL |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Ceyda KOCABAŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Çalışma ortamında yürütülen işleri analiz etme, iş tanımını yapabilme ve iş mükemmelliği oluşturabilme bilgi ve becerisi kazandırılması. |
Ders İçeriği |
İş analizinin, iş tanımının ve iş özelliklerinin yapının içerisindeki rolü ve iş mükemmelliğinin oluşturulabilmesi için gerekli faaliyetler, EFQM mükemmellik modeli, İş mükemmelliği için değişim yönetimi. |
Ders Kaynakları |
İş Hayatında Mükemmellik , Muhittin Şimşek , Hayat Yayınları, 2005
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 13 | 26 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 2 | 13 | 26 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 13 | 26 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 96 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,76 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ders içeriğinin tanıtılması | |
2 | İş tanımı | |
3 | İş analizi | |
4 | İş özelliklerinin rolü | |
5 | Mükemmellik kavramı | |
7 | İş mükemmelliği | |
7 | İş mükemmelliği | |
8 | Ara sınav - İş mükemmelliği | |
9 | Mükemmellik için gerekli faaliyetler | |
11 | EFQM mükemmellik modeli | |
11 | EFQM mükemmellik modeli | |
11 | EFQM mükemmellik modeli | |
14 | Değişim yönetimi | |
14 | Değişim yönetimi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yürütülmekte olan işleri tanımlayabilir. | |||
EFQM mükemmellik modelini bilir. | |||
İş mükemmelliği için gerekli olan değişim yöntemlerini uygulayabilir. | |||
İş analizi yapabilir. | |||
İş mükemmelliği kavramını bilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yürütülmekte olan işleri tanımlayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
EFQM mükemmellik modelini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İş mükemmelliği için gerekli olan değişim yöntemlerini uygulayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İş analizi yapabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İş mükemmelliği kavramını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |