Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İş Süreçlerinin İyileştirilmesi | ÜKK209 | 1 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | ÜRETİMDE KALİTE KONTROL |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Ceyda KOCABAŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Kuruluşlarda karşılaşılan kalite problemlerini analiz etme ve çözme, kalite geliştirme araçlarını seçme ve uygulama, takım üyesi veya lideri olarak bir proje üzerinde çalışma becerisinin sağlanması. |
Ders İçeriği |
Süreç kavramı, süreç iyileştirme yöntemleri, PUKO döngüsü, Pareto Analizi, Balık kılçığı, histogramlar, beyin fırtınası, nominal grup tekniği, çoklu oylama tekniği, ağaç diyagramları, 6 şapkalı düşünce tekniği, 5S, Kaizen, 8 Disiplin, PokaYoke, 6 sigma. |
Ders Kaynakları |
Aras, A. A., Sürdürülebilir Süreç Yönetimi, KalDer, 2005.
Ders notu |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 12 | 24 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 13 | 26 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 13 | 26 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 96 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,76 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ders içeriğinin tanıtılması | |
2 | Süreç iyileştirme teknikleri | |
3 | PUKÖ döngüsü | |
4 | Beyin fırtınası, çoklu oylama ve nominal grup tekniği | |
5 | Pareto analizi, balık kılçığı diyagramı | |
6 | Kontrol kartları, çetele diyagramı | |
7 | Tabakalandırma, ağaç diyagramı | |
8 | Ara sınav - Tabakalandırma, ağaç diyagramı | |
9 | Benzerlik ve yakınlık diyagramları | |
10 | İlişki diyagramı, kuvvet alan analizi | |
11 | Altı şapkalı düşünme tekniği, öncelik matrisleri | |
12 | 8D, Kaizen | |
13 | 5S, Poka- Yoke, tek nokta dersi | |
14 | SMED |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kalite geliştirme araçlarını bilir. | |||
Takım lideri ve üyelerle uyumlu çalışırlar. | |||
Kalite geliştirme araçlarını kullanarak problemlere çözümler önerebilir | |||
Problemleri ve iyileştirmeleri görsel olarak raporlayabilirler. | |||
Kalite geliştirme araçlarını kullanarak problemlerin kök nedenini tanımlayabilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kalite geliştirme araçlarını bilir. | - | 4 | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Takım lideri ve üyelerle uyumlu çalışırlar. | - | 4 | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kalite geliştirme araçlarını kullanarak problemlere çözümler önerebilir | - | 4 | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Problemleri ve iyileştirmeleri görsel olarak raporlayabilirler. | - | 4 | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kalite geliştirme araçlarını kullanarak problemlerin kök nedenini tanımlayabilir. | - | 4 | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |