Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
(APQP) İleri Ürün Kalite Planlaması | ÜKK202 | 2 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | ÜRETİMDE KALİTE KONTROL |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Ceyda KOCABAŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
ISO 16949 Otomotiv kalite yönetim sistemine hakim olunması ve standardın istediği çalışmaları üretim sahalarında uygulayabilme becerisinin sağlanması. |
Ders İçeriği |
ISO 16949 Otomotiv sektörü için kalite yönetim sistemi, Üretim parçası onay prosesi ve amaçları, numune ürün proses şartları, numune ürün proses gereksinimleri, tasarım kayıtları, boyutsal sonuçlar, malzeme ve performans test sonuçları, kalite göstergeleri, Lay-Out, ön proses çalışmaları, kontrol planı, görünüş onay raporu, şahit numune, haber verme-sunum şartları, parça sunum garanti mektubu, PPAP dosyası hazırlama, ölçüm sistemleri analizi, tekrarlanabilirlik, tekrar yapılabilirlik, eğilim, kararlılık, doğrusallık, çözünürlük, R&R testi. |
Ders Kaynakları |
APQP Eğitim notları
APQP, PPAP, SPC, MSA, FMEA KİTAPÇIKLARI ISO 16949 OTOMOTİV KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ MSA Eğitim notları ISO 16949 Otomotiv Kalite Yönetim Sistemi Standardı notları |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 13 | 26 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 13 | 26 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 12 | 1 | 12 |
Final | Final | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 94 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,69 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ders içeriğinin tanıtılması | |
2 | ISO 16949 Otomotiv kalite yönetim sistemi | |
2 | ISO 16949 Otomotiv kalite yönetim sistemi | |
4 | ISO 16949 yönetim sorumluluğu | |
5 | ISO 16949 kaynak yönetimi | |
6 | ISO 16949 ürün gerçekleştirme | |
7 | IS0 16949 ölçme, analiz ve iyileştirme | |
8 | Ara sınav - IS0 16949 ölçme, analiz ve iyileştirme | |
8 | Ara sınav | |
9 | MSA Ölçüm sistemleri analizi | |
10 | R&R testi | |
11 | Görsel MSA | |
12 | SPC | |
14 | PPAP üretim parçası onay prosesi | |
14 | PPAP üretim parçası onay prosesi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
PPAP dosyası hazırlayabilir. | |||
ISO 16949 standardının maddelerini bilir. | |||
Üretim parçası onay prosesini bilir. | |||
İstatistiksel proses kontrol (İPK) tekniklerini uygulayabilir. | |||
Ölçüm sistemi analizi (MSA) yapabilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PPAP dosyası hazırlayabilir. | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | 3 | - | - | - |
ISO 16949 standardının maddelerini bilir. | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | 3 | - | - | - |
Üretim parçası onay prosesini bilir. | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | 3 | - | - | - |
İstatistiksel proses kontrol (İPK) tekniklerini uygulayabilir. | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | 3 | - | - | - |
Ölçüm sistemi analizi (MSA) yapabilir. | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | 3 | - | - | - |