Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Performans Ölçüm Teknikleri | ÜKK101 | 1 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | ÜRETİMDE KALİTE KONTROL |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze, Anlatım, Tartışma, Takım/Grup Çalışması, Soru-Yanıt Uygulama, Rapor Hazırlama ve/veya Sunma |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Aslı ERGENEKON ARSLAN |
Ders Veren | Doç. Dr. Aslı ERGENEKON ARSLAN |
Amaç |
Gelecekte alt yönetim kademelerinde yer alacak olan öğrencileri, İnsan kaynakları yönetimi fonksiyonları hakkında temel bilgilerle donatmak, Planlama, personel seçimi ve performans değerleme gibi İK uygulama ve faaliyetleri ile ilgili temel bilgiyi edindirmek. Performans ölçümünde kullanılan teknikleri(modern ve geleneksel) avantaj ve dezavantajlarını bilerek kurumu içinde en uygun olanı kullanmasını sağlayacak temel düzey bilgiye sahip olmasını sağlamak. Hangi performans verilerinin hangi amaçlarla toplandığını konusunda bil sahibi olmasını sağlamak. Kariyer ve kariyer yönetiminin önemini kavratmak. İş başvurularında ve işe alımlarda nelere dikkat edeceğini nasıl bir cv ya da özgeçmiş hazırlayacağını bilmesini sağlamak amaçlanır. |
Ders İçeriği |
Dersin işleniş yöntemi ve proje konuları hakkında bilgi verme, insan kaynakları yönetimini ve performans yönetimi kavramları, performans ölçümünde kullanılan teknikler, tekniklerin uygulama şekilleri avantaj ve dezavantajları ve uygulama yapılan hatalar. Performans veri türleri, kullanım amaçları, mavi ve beyaz yaka performans kullanılan performans değerleme tekniklerine örnekler ve değerlendirme formlarının oluşturulması ve uygulanması, kariyer ve kariyer yönetiminin önemi, iş başvuruları Cv-Özgeçmişin önemi ve hazırlama şekilleri. |
Ders Kaynakları |
1.) İnsan kaynakları yönetimi, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Yayınları, Ramazan GEYLAN, Hatice Zümrüt TONUS 2.) Cavide Uyargil,İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta Yayınları, 3.) İnternet ve ders notları
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin İşlenişi hakkında bilgi verme | Ders |
2 | İKY amacı, işlevi ve faydaları | |
3 | İKY performans yönetimi, unsurları ve kavramlar | |
4 | İşletmelerde organizasyon yapıları, misyon vizyon, amaç e hedeflerin önem ve iş tanımları | |
5 | İşletmelerde performans yönetimi, performans değerlemesi ve amaçları, Performans değerleme kullanılan bilgiler ve kullanım alanları | |
6 | Performans değerleme süreci, bireysel ve örgütsel performansın planlaması ve önemi | |
7 | Bireysel performans değerlendirmede kullanılan kriterler, Kişilik özelliklerine dayalı kriterler, Davranışa dayalı kriterler, Yetkinliklere dayalı kriterler, Çıktılara yada Elde edilen sonuçlara dayalı kriterler | |
8 | Ara Sınavlar, ders konularının tekrarı | |
9 | Performans Ölçüm Teknikleri, Geleneksel Yöntemler(İkili karşılaştırma, adama adama kıyaslama vb.) ve uygumla örnekleri ve uygulama | |
10 | Performans Ölçüm Teknikleri, Modern Yöntemler(360 derece performans ölçüm tekniği) ve uygumla örnekleri ve uygulama | |
11 | Performans ölçüm teknikleri avantajlı ve dezavantajlı yönleri, performans değerlemede yapılan hatalar, nedenleri ve çözüm yöntemleri | |
12 | İşletmelerde mavi ve beyaz yaka personel değerlendirme formlarının hazırlanması ve uygulama örnekleri | |
13 | Kariyer Kavramı, Kariyer Yönetimi ve Önemi, CV-Özgeçmiş hazırlamanın işveren ve aday çalışan açısından önemi örnek özgeçmişleri hazırlanması | |
14 | Konuların tekrarı- tartışma | Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Performans ölçümünde kullanılan geleneksek ve modern teknikleri ve bu tekniklerin işletme yapısına uygunluğunu ortaya koyabilir. Tekniklerin olumlu olumsuz yanlarını ve uygulamada yapılabilecek hatalı durumlar hakkında genel bir bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
İşletmelerde insan kaynakları yönetimi fonksiyonlarıyla ilgili temel bilgiye sahip olur ve işletme performansında insan kaynakları uygulamalarının etkisini kavrar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
İş başvurularında, iş başvurusunun değerlendirmesinde CV-Özgeçmiş hazırlanmasını hazırlanmasının önemini bilir. | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Performans yönetimini kavramını ve Performans ölçümünde ne tür verilerin toplandığını ve hangi amaçla kullanıldığını bilir ve kavrar. | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Kariyer ve Kariyer yönetimin bilir ve önemini kavrar. | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Performans ölçümünde kullanılan geleneksek ve modern teknikleri ve bu tekniklerin işletme yapısına uygunluğunu ortaya koyabilir. Tekniklerin olumlu olumsuz yanlarını ve uygulamada yapılabilecek hatalı durumlar hakkında genel bir bilgi sahibi olur. | - | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İşletmelerde insan kaynakları yönetimi fonksiyonlarıyla ilgili temel bilgiye sahip olur ve işletme performansında insan kaynakları uygulamalarının etkisini kavrar. | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İş başvurularında, iş başvurusunun değerlendirmesinde CV-Özgeçmiş hazırlanmasını hazırlanmasının önemini bilir. | - | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Performans yönetimini kavramını ve Performans ölçümünde ne tür verilerin toplandığını ve hangi amaçla kullanıldığını bilir ve kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 |
Kariyer ve Kariyer yönetimin bilir ve önemini kavrar. | - | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |