Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Problem ve Kriz Çözüm Teknikleri | ÜKK103 | 3 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | ÜRETİMDE KALİTE KONTROL |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Aslı ERGENEKON ARSLAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Mezun olduktan sonra çalıştıkları pozisyonlarda olası bir kriz durumuna nasıl müdahale edecekleri konusunda işlevsel bir bilgi donanımı sağlar. |
Ders İçeriği |
Dersin İçeriği Kriz Kavramı Kriz Türleri Kriz Durumları Krize Müdahalenin Amaçları Krize Müdahale Modelleri Kriz Danışması Kriz Danışması ve Krize Müdahalenin Aşamaları Kriz Danışması ve Krize Müdahalenin İlke ve Teknikleri Kriz Vak’a Örnekleri |
Ders Kaynakları |
KRİZ İLETİŞİMİ VE YÖNETİMİ (T.C. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYINI NO: 2818
AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINI NO: 1776)
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 2 | 4 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 13 | 26 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 8 | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 103 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,04 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | 1 Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Önemi ve Kurallar | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Krizin Tanımı ve Kriz Türleri | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Kriz Durumları | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Psikolojik İlk Yardım | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Krize Müdahale Modelleri | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Krize Müdahale Modelleri | Ders Tartışmalı Ders |
7 | 7 Kriz Danışması | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Ara Sınav | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Kriz Danışması ve Krize Müdahalenin Aşamaları | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Kriz Danışması ve Krize Müdahalenin İlke ve Teknikleri | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Kriz Vak’a Örnekleri | Ders Tartışmalı Ders Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
11 | Kriz Vak’a Örnekleri | Ders Tartışmalı Ders Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
11 | Kriz Vak’a Örnekleri | Ders Tartışmalı Ders Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
14 | Konu tekrarı | Ders Tartışmalı Ders Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
1 Kriz ve krize müdahale kuram, ilke ve tekniklerini bilir, mesleki yaşamında uygular. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Mesleğinde karşılaşabileceği sorunları sistematik ve bilimsel problem çözme basamaklarını izleyerek çözer. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Alanında edinmiş olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, çalıştığı koşullardaki paydaşlara (örneğin, aileler, öğretmenler, vb.) ve topluma eğitim etkinlikleri (konsültasyon hizmetleri) sunar. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Alanında edinmiş olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, çalıştığı koşullardaki paydaşlara Farklı psikolojik danışma ortamları (eğitim, sağlık, endüstri vb.) ve farklı özelliklere sahip danışanlar üzerinde psikolojik danışma teknik ve becerilerini uygular (danışma vakası yönetimi, danışma vakası süreci ve sonuçlarını raporlaştırma). | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Alanında edinmiş olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, çalıştığı koşullardaki paydaşlara Farklı psikolojik danışma ortamları (eğitim, sağlık, endüstri vb.) ve farklı özelliklere sahip danışanlar üzerinde psikolojik danışma teknik ve becerilerini uygular (danışma vakası yönetimi, danışma vakası Kriz durumlarında müdahale edebilir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 Kriz ve krize müdahale kuram, ilke ve tekniklerini bilir, mesleki yaşamında uygular. | - | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mesleğinde karşılaşabileceği sorunları sistematik ve bilimsel problem çözme basamaklarını izleyerek çözer. | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Alanında edinmiş olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, çalıştığı koşullardaki paydaşlara (örneğin, aileler, öğretmenler, vb.) ve topluma eğitim etkinlikleri (konsültasyon hizmetleri) sunar. | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Alanında edinmiş olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, çalıştığı koşullardaki paydaşlara Farklı psikolojik danışma ortamları (eğitim, sağlık, endüstri vb.) ve farklı özelliklere sahip danışanlar üzerinde psikolojik danışma teknik ve becerilerini uygular (danışma vakası yönetimi, danışma vakası süreci ve sonuçlarını raporlaştırma). | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Alanında edinmiş olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, çalıştığı koşullardaki paydaşlara Farklı psikolojik danışma ortamları (eğitim, sağlık, endüstri vb.) ve farklı özelliklere sahip danışanlar üzerinde psikolojik danışma teknik ve becerilerini uygular (danışma vakası yönetimi, danışma vakası Kriz durumlarında müdahale edebilir. | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - |