Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bilgisayar Destekli Tasarım | BDT101 | 2 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | ÜRETİMDE KALİTE KONTROL |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim, Çizim Uygulamaları Soru Cevap |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Telat TÜRKYILMAZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı öğrencilerin makine parçalarının iki ve üç boyutlu imalat ve teknik resim okuyabilmelerini ve bunların montaj. Öğrenciler makine parçalarının yüzey ve katı modellerini CAD programları kullanarak çizebilmelerini sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Montaj çizimleri, malzeme listesi, civata, mil-göbek bağlantıları ve çizimleri, dişli çarkların tanıtılması ve çizimleri, montaj kuralları, dönme hareketi ve vida mekanizmaları, tolerans ve shrink-fit, montaj, kaynak ve çelik konstrüksiyon resimleri, uygulamalar. |
Ders Kaynakları |
Autocad 2018 Mehmet Şamil Demiryürek
AutoCAD ile Çizim ve Modelleme, M., Gülesin, A., Güllü, Ö., Avcı, G., Akdoğan, Asil yayın Autocad 2006 ile Çizim ve Tasarım, M., Nalbant, Alfa Yayınları, Ankara, 2005 Autocad 2009, MURATHAN YAYINEVİ , Murat CAN Autocad 2000, AKADEMİ YAYINEVİ , Murat CAN M. Bağcı, 'Teknik Resim' Cilt I, Birsen Yayınevi, İ stanbul 2000 Autocad Ders Notları,Telat TÜRKYILMAZ |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 11 | 33 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 4 | 4 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 3 | 3 | 9 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 99 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,88 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bilgisayar destekli teknik resme giriş, teknik resmin önemi ve sanayideki yeri, resim takımları ve kullanılması, | Laboratuar Sınıf Dışı Çalışma Ders |
2 | Geometrik çizimler | Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar Ders |
3 | İzdüşümler, eşlenik dik izdüşümler, temel izdüşüm düzlemlerinin nokta, doğru, düzlem bağıntıları, cisimlerin izdüşümleri, resimlerin okunması ve görünüşlerin elde edilmesi. | Laboratuar Sınıf Dışı Çalışma Ders |
4 | Görünüş çıkarma ve tamamlama, bakış doğrultulannm ve görünüşlerin seçimi ve resmin levhaya yerleştirilmesi, resmin çiziminde izlenecek yol. | Laboratuar Tartışmalı Ders Ders |
5 | Döküm ve dövme parçalar, işlenmesi, iç-dış yuvarlatmalar, delikler, büyük delikler, çeşitli havşalar. | Laboratuar Tartışmalı Ders Ders |
6 | İki esas görünüşten üçüncü görünüşü çıkarmak, serbest elle çizim teknikleri. Üç boyutlu çizim teknikleri; basit şekiller, eğik yüzeyler, aykırı yüzeyler. | Laboratuar Tartışmalı Ders Ders |
7 | Ölçülendirme, ölçülendirme kaideleri, yüzey işaretleri, toleranslar. | Laboratuar Tartışmalı Ders Ders |
8 | İzometrik perspektif. | Laboratuar Tartışmalı Ders Ders |
9 | İzometrik perspektif(katı model) | Laboratuar Tartışmalı Ders Ders |
10 | Eğik perspektif, dimetrik, trimetrik ve konik perspektif tanımları. | Laboratuar Tartışmalı Ders Ders |
11 | Kesit görünüşler, tam kesit, yarım kesit. | Laboratuar Tartışmalı Ders Ders |
12 | Kısmi profil, kademeli ve döndürülmüş kesit, kesitlerin taranması. | Laboratuar Tartışmalı Ders Ders |
13 | Kesit görünüşler (tekrar). | Laboratuar Tartışmalı Ders Ders |
14 | Vidalar, cıvatalar ve somunlar. | Laboratuar Tartışmalı Ders Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Parçaların kesit görünüşlerini çizebilir | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Bir cisme ait teknik resmi teknik resim kurallarına göre CAD ortamında çizer | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Teknik bir parçanın resmini üç boyutlu katı model olarak çizebilir | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Verilen bir teknik resmi okur ve anlamını kavrar | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Çizdiği yapım resimlerinİ ölçülendirebilir | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Parçaların kesit görünüşlerini çizebilir | - | - | - | - | 2 | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - |
Bir cisme ait teknik resmi teknik resim kurallarına göre CAD ortamında çizer | - | - | - | - | 2 | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - |
Teknik bir parçanın resmini üç boyutlu katı model olarak çizebilir | - | - | - | - | 2 | - | - | 2 | - | - | - | - | - | - |
Verilen bir teknik resmi okur ve anlamını kavrar | - | - | - | - | - | - | - | 3 | - | - | - | - | - | - |
Çizdiği yapım resimlerinİ ölçülendirebilir | - | - | - | - | 2 | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - |