Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Ergonomi | MOS223 | 3 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | ÜRETİMDE KALİTE KONTROL |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Ceyda KOCABAŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
İşyeri alet ve teçhizatlar ile işyeri koşullarının insana uyumlu hale getirilmesi yöntemlerinin tanıtılması. |
Ders İçeriği |
Ergonominin amaçları, anatomi ve vücut mekanizmaları, iş istasyonu ve ekipman tasarımı için antropometrik prensipler, fizyoloji-iş yükü, iş kapasitesi, fiziksel çevre dizaynı, ergonomik işyeri dizaynı, ofis ergonomisi, insan-makine etkileşimi, insanın makina ve çevre ile ilişkileri, donanım ve çevre tasarımında insan faktörü, kontrol araçları ve tasarımları, çevre faktörlerinin insan üzerine etkileri, çalışma yerinin düzenlenmesi, vardiya ve yaşın çalışma üzerine etkileri. |
Ders Kaynakları |
İş Etüdü, Milli Prodüktivite Merkezi Yayınları
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 2 | 2 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 13 | 26 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
Final | Final | 8 | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 44 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 1,73 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ders içeriğinin tanıtılması | |
2 | Ergonominin amaçları | |
3 | Anatomi ve vücut mekanizmaları | |
4 | Antropometrik prensipler | |
5 | Ergonomik işyeri dizaynı | |
6 | Ofis ergonomisi | |
7 | İnsan-makine etkileşimi | |
8 | Ara sınav - İnsan-makine etkileşimi | |
9 | İnsanın makina ve çevre ile ilişkileri | |
10 | Donanım ve çevre tasarımında insan faktörü | |
11 | Kontrol araçları ve tasarımları | |
12 | Çevre faktörlerinin insan üzerine etkileri | |
13 | Çalışma yerinin düzenlenmesi | |
14 | Yaşın çalışma üzerine etkileri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Antropometrik verileri değerlendirebilir. | |||
Fiziksel ve zihinsel iş ve enerji gereksinimlerini hesaplayabilir. | |||
Ergonomide kullanılan teknik metodolojileri bilir. | |||
İş sistemlerini ergonomik açıdan analiz edebilir. | |||
Fiziksel çevreyi ergonomi prensiplerine göre tasarlayabilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Antropometrik verileri değerlendirebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Fiziksel ve zihinsel iş ve enerji gereksinimlerini hesaplayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ergonomide kullanılan teknik metodolojileri bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İş sistemlerini ergonomik açıdan analiz edebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Fiziksel çevreyi ergonomi prensiplerine göre tasarlayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |