Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İstatistiksel Proses Kontrol | ÜKK112 | 2 | 2 + 1 | 3,0 |
Birim Bölüm | ÜRETİMDE KALİTE KONTROL |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Ceyda KOCABAŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Kalite ve proses kontrolünün istatistiksel temellerini ve uygulama araçlarını öğretmek. |
Ders İçeriği |
Kalite kontrolünde veri analizi, toleranslar ve spesifikasyonlar, değişkenlik, ana kütle ve örneklem, histogram, Pareto diyagramı, normal dağılım ve uygulamaları, süreç yeterliliği, proses yeteneği, nitelik ve nicelikler için X-R, X-S, p, np, c ve u grafikleri oluşturulması ve yorumlanması, deney tasarım yöntemleri, Taguchi yöntemi ile deney tasarımı. |
Ders Kaynakları |
Kalite kontrol /Excel destekli, Prof. Dr. Mustafa Akkurt , Birsen yayınevi,2002.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 13 | 13 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 10 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 13 | 26 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 67 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,63 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ders içeriğinin tanıtılması | |
2 | Toleranslar ve spesifikasyonlar | |
3 | Değişkenlik | |
4 | Normal dağılım ve uygulamaları | |
4 | Normal dağılım ve uygulamaları | |
6 | Süreç yeterliliği | |
6 | Süreç yeterliliği | |
8 | Ara sınav - Süreç yeterliliği | |
9 | X-R Grafikleri ve yorumlanması | |
9 | X-R Grafikleri ve yorumlanması | |
11 | X-S Grafikleri ve yorumlanması | |
12 | P ve Np Grafikleri ve yorumlanması | |
13 | P ve Np Grafikleri ve yorumlanmas | |
14 | C ve U Grafikleri ve yorumlanması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Süreçlerin ortalamasını ve standart sapmasını hesaplar. | |||
Süreçteki değişkenlikleri ipk araçlarıyla takip eder. | |||
Süreçteki değişkenliklerin nedenlerini tespit eder. | |||
Kalite kontrolünün istatistiksel esaslarını bilir. | |||
İstatistiksel proses kontrol araçlarını kullanır. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Süreçlerin ortalamasını ve standart sapmasını hesaplar. | 3 | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | 4 | - | - | - |
Süreçteki değişkenlikleri ipk araçlarıyla takip eder. | 3 | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | 4 | - | - | - |
Süreçteki değişkenliklerin nedenlerini tespit eder. | 3 | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | 4 | - | - | - |
Kalite kontrolünün istatistiksel esaslarını bilir. | 3 | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | 4 | - | - | - |
İstatistiksel proses kontrol araçlarını kullanır. | 3 | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | 4 | - | - | - |