Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Robotik Sistemlere Giriş | BM419 | 7 | 3 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim ve laboratuvar uygulamaları |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Sanayi devrimi sonrası artan üretim ve tüketim taleplerini karşılamak için otomasyona dayalı üretim önem kazanmıştır. Robotlar da otomasyon sistemlerinde önemli bir yer teşkil etmektedir. Özelikle tekdüze yada insanlar tarafından yapılması çok zor olan işlerin yaptırılmasında kullanılan robotlar etkin bir araç olmaktadır. Dersin amacı öğrencilerin temel robotik kavramlarını öğrenebilmesi ve robotik sistemleri kodlama becerisi kazanabilmesidir. |
Ders İçeriği |
Robotiğe giriş ve tarihsel gelişim, otomasyon sistemlerinde robotlar, robotlarda eksenler, koordinat sistemleri ve robot çeşitleri, robot çeşitleri, robot hareket ettirme sistemleri, robotlarda uç elemanları, robot dinamiği, robot kinematiği, kinematik analiz, yörünge planlaması, robot simülasyon yazılımları, uygulama örnekleri. |
Ders Kaynakları |
R.P. Pauk, Robot manipulators: Mathematics, Programming and Control, MIT press, 1981
A. Varol, Robotik, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 2000. Z. Bingül, S. Küçük, Robot Tekniği 1, Birsen Yayınevi, 2005. Saha, S.K. (2014). Introduction to Robotics. McGraw Hill Education (India) Private Limited, New Delhi. Craig, J.J. (2014). Introduction to Robotics: Mechanics and Control. Pearson Education Limited, Edinburgh Gate, Harlow, Essex. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Robotiğe giriş, tarihsel gelişim ve temel kavramlar | Ders |
2 | Kinematik, görev tanımları, dönüşümler | Ders |
3 | Kinematik, dönüşüm denklemleri, dönüş temsilleri | Ders |
4 | Kinematik, uzuv tanımlaması, düzlem atama, düz kinematik | Ders |
5 | Düz kinematik | Ders |
6 | Jacobian, hızlar | Ders |
7 | Jacobian | Ders |
8 | Jacobian, statik kuvvetler | Ders |
9 | Dinamik, Newton-Euler eşitlikleri | Ders |
10 | Dinamik, Lagrange eşitlikleri | Ders |
11 | Dinamik | Ders |
12 | Kontrol | Ders Laboratuar |
12 | Kontrol | Ders Laboratuar |
14 | Endüstriyel robotik uygulamaları | Ders Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Robotiğin temellerini kavramak | Sözlü Sınav | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Robot çeşitleri, yapıları ve kullanım yerleri hakkında bilgi sahibi olmak | Yazılı Sınav | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Robotikte karşılaşılan problemler hakkında bilgi sahibi olma ve çözüm üretebilmek | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Robotiğin temellerini kavramak | 5 | 5 | 5 | - | 5 | 5 | 5 | - | - | - | ;
Robot çeşitleri, yapıları ve kullanım yerleri hakkında bilgi sahibi olmak | 5 | 5 | 5 | - | 5 | 5 | 5 | - | - | - | ;
Robotikte karşılaşılan problemler hakkında bilgi sahibi olma ve çözüm üretebilmek | 5 | 5 | 5 | - | 5 | 5 | 5 | - | - | - | ;
Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | - | 5 | 5 | 5 | - | - | - |