Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yazışma ve Rapor Hazırlama | TOS221 | 1 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı öğrencilerin temel dilbilgisi ve yazım kurallarını hatırlayarak profesyonel hayatlarında karşılacakları yazışma ve rapor hazırlama ile ilgili temel bilgileri öğrenmesini sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Temel imla kuralları, dilekçe, tutanak, özgeçmiş, e-mail, rapor yazımı ve bölümleri, bilimsel ve teknik yazılar, atıf ve kaynak kullanımı, yazışmalarda etik |
Ders Kaynakları |
Heather Silyn-Roberts, Writing for Science and Engineering, Papers, Presentations and Reports
Niyazi Karasar, Araştırmalarda Rapor Hazırlama |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 7 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 6 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
Final | Final | 8 | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Yazışma ve Raporlama dersine giriş, yazışmaların özellikleri ve yapılandırılması | |
2 | Dil bilgisi ve imla kuralları, yazışma türleri, resmi yazışmalar: kamusal yazılar, dilekçe, tutanak | |
3 | Özgeçmiş yazımı, iş mektubu, internet ortamında yazışma: e-mail | |
4 | Rapor nedir, bir belgenin (raporun) bölümleri ve temel elementleri-1 | |
5 | Bir belgenin (raporun) bölümleri ve temel elementleri-2 | |
6 | Özet, yönetici özeti. Literatür taraması | |
8 | Proje önerisi, bilimsel makale, gelişme raporu | |
8 | Ara sınav - Rapor hazırlama | |
9 | Mühendislik dizayn ve danışma/yönetici/öneri raporları | |
10 | Tez yazımı, poster hazırlama | |
11 | Bilimsel ve teknik yazılardaki genel kurallar ve tavsiyeler | |
12 | Atıf ve kaynak kullanımı | |
13 | Revize etme ve düzeltmeler | |
13 | Yazışmalarda etik |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yazışmanın temel özelliklerini kavrar | |||
İş yaşantında karşılaşabileceği yazışma ve rapor hazırlama yöntemlerini öğrenir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yazışmanın temel özelliklerini kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İş yaşantında karşılaşabileceği yazışma ve rapor hazırlama yöntemlerini öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |