Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Futbol II | TOS123 | 1 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım,tartışma,Soru-Yanıt,Uygulama |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Raif ZİLELİ |
Ders Veren | |
Amaç |
Futbolda oyun sistemleri, hücum, savunma prensipleri, maç analizi, beslenme, psikoloji konularında bilgi sahibi olmaktır. |
Ders İçeriği |
Futbolda oyun sistemleri (3-5-2, 4-4-2, 4-5-1), hücum, savunma prensipleri, maç analizi, beslenme, psikoloji konularıdır. |
Ders Kaynakları |
Niyazi Eniseler, Bilimin Işığında Futbol Antrenmanı, Birleşik Matbaacılık
Murat Başyazıcıoğlu, Futbolda Teknik Alıştırmalar ve Alan Uygulamaları, Bağırgan Yayımevi |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 14 | 14 |
Final | Final | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 64 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,51 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Oyun Alanının Bölümlendirilmesi ve Risk Analizi | |
2 | Oyun Sistemleri (3:5:2) | |
3 | Oyun Sistemleri (4:4:2) | |
4 | Oyun Sistemleri (4:5:1) | |
5 | Alan Açma | |
6 | Alan Daraltma | |
7 | vize | |
8 | Kanat Organizasyonları, Hücumda Çoğalma | |
9 | Kontra atak ve huzlı hücum | |
10 | Savunma Prensipleri (Adam Adama) | |
11 | Savunma Prensipleri (Alan) | |
12 | Maç Analizi | |
13 | Beslenme | |
14 | Psikoloji |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Oyun alanının bölümlendirilmesi ve risk analizi temel kavramlarını açıklayabilecektir | |||
Oyun sistemlerini açıklayabilecektir | |||
Hücum ve savunma prensiplerini açıklayabilecektir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Oyun alanının bölümlendirilmesi ve risk analizi temel kavramlarını açıklayabilecektir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Oyun sistemlerini açıklayabilecektir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hücum ve savunma prensiplerini açıklayabilecektir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |