Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sürdürülebilirlik ve Mühendislik | TOS226 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatma, tartışma, soru-cevap, sunuş ve grup çalışmaları |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Burçin ATILGAN TÜRKMEN |
Ders Veren | |
Amaç |
Çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürülebilirlik kavramlarını tanıtmak, Küresel sürdürülebilirlik sorunlarına farkındalık sağlamak, Yaşam döngüsü analizini tanıtmak, Çeşitli sektörlerdeki sürdürülebilirlik sorunlarının mühendislik yaklaşımıyla ele alınması, Sürdürülebilirliğin ürün, tasarım ve proses aşamalarındaki uygulamalarını öğrenmek, Üretimde sürdürülebilirliğin arttırılması için çözüm yöntemleri bulmak |
Ders İçeriği |
Sürdürülebilir kalkınma disiplinler arası bir alandır. Bu ders küresel sürdürülebilirlik sorunlarına ve günümüzdeki farklı sektörlerdeki sürdürülebilir olmayan üretim uygulamalarına karşı bilinç oluşturacaktır. Öğrenciler enerji, ulaşım, gıda, inşaat ve malzeme gibi çeşitli alanlardaki sürdürülebilirlik sorunlarını ve çözüm yöntemlerini mühendislik yaklaşımıyla ele alacaktır. Bu ders ayrıca yaşam döngüsü düşüncesini ve bu düşüncenin pratikteki uygulamaları olan Yaşam Döngüsü Değerlendirmesi ve Karbon Ayak İzi kavramlarını içermektedir. |
Ders Kaynakları |
An integrated life cycle sustainability assessment of electricity generation in Turkey
Sustainable Development for Engineers: A Handbook and Resource Guide Sustainable Energy Without the Hot Air Responsible Consumption and Production Editors: Leal Filho, W., Azul, A.M., Brandli, L., Özuyar, P.G., Wall, T. (Eds.) The Hitch Hiker's Guide to LCA: An Orientation in Life Cycle Assessment Methodology and Applications Henrikke Baumann, Anne-Marie Tillman Sustainable Development in Practice: Case Studies for Engineers and Scientists, 2nd Edition. Adisa Azapagic (Editor), Slobodan Perdan Handbook on Life Cycle Assessment Operational Guide to the ISO Standards Editors: Guinée, Jeroen (Ed.) |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 2 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,14 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sürdürülebilir Kalkınma | Ders |
11 | Ekonomik Surdurulebilirlik | |
3 | Kuresel Iklim Degisilkligi, | Ders |
4 | Karbon Ayak izi, Su Ayak izi | Ders |
5 | Sosyal Sürdürülebilirlik | Ders |
6 | Yaşam Döngüsü Yaklasımı | Ders |
7 | Yaşam Döngüsü Analizi | Ders |
8 | Sürdürülebilir Gıda | Ders |
9 | Sürdürülebilir Enerji | Ders |
9 | Yaşam Döngüsü Analizi Uygulaması - Grup Çalışması | |
3 | Surdurulebilir Uretim ve Muhendislik | |
12 | Yeşil Binalar | Ders |
13 | Sürdürülebilir Otomotiv Sektörü | Ders |
14 | Etil | Küçük Grup Tartışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sürdürülebilirlik terimlerini öğrenmek | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sosyal Sürdürülebilirlik | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sürdürülebilirlik terimlerini öğrenmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sosyal Sürdürülebilirlik | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |