Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Ekoloji | TOS224 | 1 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Veli ŞİMŞEK |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı lisans öğrencilerine, gelişen teknoloji, artan insan populasyonu ve azalan canlı populasyonuna ekolojinin etkisinin öğretilmesi. |
Ders İçeriği |
Ekoloji nedir. Ekoloji tipleri. Temel ekolojik kavramlar: Birey, organizma, populasyon, komünite, ekosistem, biyosfer, habitat, ekolojik niş vb. gibi. Ekolojik faktörler, Ekosistem tipleri: Kara, Deniz ve Tatlı su ekosistemleri. Biyocoğrafya, Göç, Davranış, Biyolojij saat. Karbon ayak izi. Atmosfer.Yaşam döngüleri. |
Ders Kaynakları |
Ekolojinin Temel İlkeleri, Eugene P. Odum, Gary W. Barrett, Palme Yayınevi ,
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 6 | 1 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 12 | 36 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 5 | 2 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 4 | 8 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 4 | 1 | 4 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 6 | 1 | 6 |
Kısa Sınav 2 | Kısa Sınav 2 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Ekoloji nedir? | Tartışmalı Ders |
3 | Ekoloji tipleri | |
4 | Temel ekolojik kavramlar | |
5 | Birey, organizma, populasyon, komünite, ekosistem, biyosfer, habitat, ekolojik niş | |
6 | Ekolojik faktörler | |
7 | Ekosistem çeşitleri | |
8 | Ara sınav (Biyocoğrafya, Göç) | |
9 | Biyocoğrafya, Göç | |
10 | Davranış nedir? Davranış türleri | Tartışmalı Ders |
11 | Biyolojik saat. | |
12 | Karbon ayak izi. | Tartışmalı Ders |
13 | Atmosfer | |
14 | Yaşam döngüleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Ekolojiyle yaşam döngülerini ilişkilendirebilir. | |||
Çevre ve ekolojiyle ilgili temel kavramları açıklayabilir. | |||
Ekolojinin sosyo- ekonomik yaşama etkisini kavrar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ekolojiyle yaşam döngülerini ilişkilendirebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çevre ve ekolojiyle ilgili temel kavramları açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ekolojinin sosyo- ekonomik yaşama etkisini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |