EN
  • Anasayfa
  • EEM462 Sayısal İşaret İşleme Uygulamaları (2024 - 2025 / 7. Yarıyıl)
  • EN
EEM462 - Sayısal İşaret İşleme Uygulamaları
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sayısal İşaret İşleme Uygulamaları EEM462 7 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. İdil IŞIKLI ESENER
Ders Veren Doç. Dr. İdil IŞIKLI ESENER
Amaç

Bu dersin amacı, "Sayısal İşaret İşleme" dersinde öğrenilen teorik bilginin, sinyal işleme algoritmalarının öğrenilmesinde yönelik MATLAB uygulamaları ile pekiştirilmesini sağlamaktadır.

Ders İçeriği

Ayrık zamanlı işaretlerin analiz uygulamaları ve ayrık zamanlı sistem tasarımı uygulamaları

Ders Kaynakları Lawrence R. Rabiner and Bernard Gold “Theory and Application of Digital Signal Processing” Prentice Hall, NJ (USA), 1975.
C. Sidney Burrus, Computer-Based Exercises for Signal Processing Using Matlab, Prentice Hall, 1994. Matlab for Students, Prentice Hall, 1994. (for various formats).
John G. Prokis and Dimitris G. Manolakis, “Digital Signal Processing : Principle, Algorithms and Applications” Prentice Hall Inc., Englewood Cliffs, NJ (USA), 3rd Ed., 1996.
S. K. Mitra, “Digital Signal Processing : A Computer-Based Approach” Mc Graw Hill Co. Inc., NY (USA), 1998.
R.G.Lyons, “Understanding Digital Signal Processing (2nd Edition)”, Prentice-Hall, 2004.
P. Lapsley, J. Bier and E.A. Lee ‘’ DSP Processor Fundamentals : Architectures and Features ‘’ IEEE Press, New York( USA ), 1997.
Açıldığı Öğretim Yılı 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 30
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 13 26
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 13 26
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 13 13
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 13 13
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 2 13 26
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 6 1 6
Uygulama 1 Uygulama 1 1 13 13
Final Final 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 133
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,22
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 MATLAB'a Giriş
2 Ayrık Zamanlı İşaretler
3 Ayrık Zamanlı Sistemler
4 Ayrık Zamanlı Konvolüsyon
5 Fark Denklemleri
6 Frekans Yanıtı
7 Ayrık Zamanlı Fourier Dönüşümü Uygulamaları
8 Ara Sınav
9 Ayrık Fourier Dönüşümü Uygulamaları
10 Hızlı Fourier Dönüşümü Uygulamaları
11 Z-Dönüşümü Uygulamaları
12 Dijital FIR Filtre Tasarımı
13 Dijital FIR/IIR Filtre Tasarımı
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenci, sayısal işaret işleme temellerini öğrenir.
Öğrenci, sayısal işaret işleme problemlerini MATLAB programlama dili ile çözümler.
Öğrenci, MATLAB programlama dilini öğrenir.
Öğrenci, frekans uzayı, konvolüsyon, örnekleme, filtreleme, filtre tasarımı gibi temel kavramları öğrenir.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Öğrenci, sayısal işaret işleme temellerini öğrenir. - - - - - - - - - - - -
Öğrenci, sayısal işaret işleme problemlerini MATLAB programlama dili ile çözümler. - - - - - - - - - - - -
Öğrenci, MATLAB programlama dilini öğrenir. - - - - - - - - - - - -
Öğrenci, frekans uzayı, konvolüsyon, örnekleme, filtreleme, filtre tasarımı gibi temel kavramları öğrenir. - - - - - - - - - - - -