Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sayısal İşaret İşleme Uygulamaları | EEM462 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. İdil IŞIKLI ESENER |
Ders Veren | Doç. Dr. İdil IŞIKLI ESENER |
Amaç |
Bu dersin amacı, "Sayısal İşaret İşleme" dersinde öğrenilen teorik bilginin, sinyal işleme algoritmalarının öğrenilmesinde yönelik MATLAB uygulamaları ile pekiştirilmesini sağlamaktadır. |
Ders İçeriği |
Ayrık zamanlı işaretlerin analiz uygulamaları ve ayrık zamanlı sistem tasarımı uygulamaları |
Ders Kaynakları |
Lawrence R. Rabiner and Bernard Gold “Theory and Application of Digital Signal Processing” Prentice Hall, NJ (USA), 1975.
C. Sidney Burrus, Computer-Based Exercises for Signal Processing Using Matlab, Prentice Hall, 1994. Matlab for Students, Prentice Hall, 1994. (for various formats). John G. Prokis and Dimitris G. Manolakis, “Digital Signal Processing : Principle, Algorithms and Applications” Prentice Hall Inc., Englewood Cliffs, NJ (USA), 3rd Ed., 1996. S. K. Mitra, “Digital Signal Processing : A Computer-Based Approach” Mc Graw Hill Co. Inc., NY (USA), 1998. R.G.Lyons, “Understanding Digital Signal Processing (2nd Edition)”, Prentice-Hall, 2004. P. Lapsley, J. Bier and E.A. Lee ‘’ DSP Processor Fundamentals : Architectures and Features ‘’ IEEE Press, New York( USA ), 1997. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 30 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 13 | 26 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 13 | 26 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 13 | 13 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 13 | 13 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 13 | 26 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 1 | 13 | 13 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 133 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,22 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | MATLAB'a Giriş | |
2 | Ayrık Zamanlı İşaretler | |
3 | Ayrık Zamanlı Sistemler | |
4 | Ayrık Zamanlı Konvolüsyon | |
5 | Fark Denklemleri | |
6 | Frekans Yanıtı | |
7 | Ayrık Zamanlı Fourier Dönüşümü Uygulamaları | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ayrık Fourier Dönüşümü Uygulamaları | |
10 | Hızlı Fourier Dönüşümü Uygulamaları | |
11 | Z-Dönüşümü Uygulamaları | |
12 | Dijital FIR Filtre Tasarımı | |
13 | Dijital FIR/IIR Filtre Tasarımı |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci, sayısal işaret işleme temellerini öğrenir. | |||
Öğrenci, sayısal işaret işleme problemlerini MATLAB programlama dili ile çözümler. | |||
Öğrenci, MATLAB programlama dilini öğrenir. | |||
Öğrenci, frekans uzayı, konvolüsyon, örnekleme, filtreleme, filtre tasarımı gibi temel kavramları öğrenir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci, sayısal işaret işleme temellerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci, sayısal işaret işleme problemlerini MATLAB programlama dili ile çözümler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci, MATLAB programlama dilini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci, frekans uzayı, konvolüsyon, örnekleme, filtreleme, filtre tasarımı gibi temel kavramları öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |