Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Algoritmalar ve Programlama | EEM217 | 3 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. İdil IŞIKLI ESENER |
Ders Veren | Doç. Dr. İdil IŞIKLI ESENER |
Amaç |
Bu dersin amacı, öğrencilerin, algoritmalar ve temel programlama bilgi ve becerisi ve problemleri analiz ederek algoritmik yaklaşımla MATLAB programlama dili ile kodlama yeteneği kazanımlarını sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Temel kavramlar ve tanımlar, problem çözme ve algoritmalar, yalancı kod ve akış diyagramları, dizi işlemleri, matris işlemleri, temel kontrol ve döngü işlemleri, genel örnekler, MATLAB programında temel komutlar, şart ve döngü ifadeleri, MATLAB programı ile algoritmalardan programlamaya geçiş, programlama örnekleri ve uygulamalar, dizi ve matris işlemleri, temel sıralama ve arama algoritmaları, MATLAB’da grafik komutları, dosya işlemleri. |
Ders Kaynakları |
Mehmet Uzunoğlu, Ali Kızıl, Ömer Çağlar Onar, “Her Yönü ile MATLAB” Türkmen Kitabevi.
“MATLAB, An Introduction with Applications”, Amos Gilat, Fourth Edition, John Wiley & Sons, 2011. Fahri Vatansever, "Algoritma geliştirme ve programlamaya giriş", SeçkinYayınları, Ankara, 2009. Aslan İnan, "MATLAB ve programlama", Papatya Yayınları, İstanbul, 2004. William J. Palm, “Introduction to MATLAB 7 for Engineers”, McGraw-Hill, 2006. Stephen J. Chapman, “MATLAB Programming for Engineers”, Brooks/Cole Publishing Company, 2002. Brian R. Hunt, Ronald L. Lipsman, Jonathan M. Rosenberg, “A Guide to MATLAB: for Beginners and Experienced Users”, Cambridge University Press, 2001. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Programlamaya giriş, matematiksel işlemler, karşılaştırma işlemleri, mantıksal işlemler | |
2 | Algoritma Hazırlama: Algoritma opretörleri, algoritma terimleri | |
3 | Akış Diyagramları: Temel elemanlar, akış diyagramı oluşturma | |
4 | C ile Programlama: Bilgi tipleri, sabit ve değişkenler, C dili yapısı, tanımlar ve bildirimler, ana/alt program | |
5 | Akış Diyagramından Program Kodlama: Bilgi giriş komutları, bilgi çıkış komutları | |
6 | Akış Diyagramından Program Kodlama: Döngü komutları | |
7 | Akış Diyagramından Program Kodlama: Karar ve koşul komutları | |
8 | Örnek programlar ve uygulamaları | |
9 | Dizi Uygulamaları: Bir boyutlu dizi uygulamaları | |
10 | Dizi Uygulamaları: İki boyutlu dizi uygulamaları | |
11 | Dosyalama: Giriş, dosya türleri ve erişim, metin dosyaları | |
12 | Dosyalama: Dosya açma/kapama, dosya fonksiyonları | |
8 | Örnek programlar ve uygulamaları | |
14 | Grafik Uygulamaları: Grafik ekranına geçiş komutları, çizgi, daire, dikdörtgen, nokta |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
MATLAB programlama dilinin temel özelliklerini algoritma kavrami ile iliskili olarak ögrenmek | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Matematiksel ve mühendislik problemlerini çözen program yazma becerisi kazanma | Ödev / Proje | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
Programlama ile ilgili genel kavramlarin ögrenmek | Yazılı Sınav | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Yazılım projesi geliştirme temel adımlarını öğrenir | Ödev / Proje | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
MATLAB programlama dilinin temel özelliklerini algoritma kavrami ile iliskili olarak ögrenmek | Yazılı Sınav | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Algoritma kavrami, algoritmalarin nasil olusturulacagi ve yapisal programlama konularini kavramak | Yazılı Sınav | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Matematiksel ve mühendislik problemlerini çözen program yazma becerisi kazanma | Ödev / Proje | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Programlama ile ilgili genel kavramlarin ögrenmek | Yazılı Sınav | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Yazılım projesi geliştirme temel adımlarını öğrenir | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
MATLAB programlama dilinin temel özelliklerini algoritma kavrami ile iliskili olarak ögrenmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Matematiksel ve mühendislik problemlerini çözen program yazma becerisi kazanma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Programlama ile ilgili genel kavramlarin ögrenmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Yazılım projesi geliştirme temel adımlarını öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
MATLAB programlama dilinin temel özelliklerini algoritma kavrami ile iliskili olarak ögrenmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Algoritma kavrami, algoritmalarin nasil olusturulacagi ve yapisal programlama konularini kavramak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Matematiksel ve mühendislik problemlerini çözen program yazma becerisi kazanma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Programlama ile ilgili genel kavramlarin ögrenmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Yazılım projesi geliştirme temel adımlarını öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |