Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Algoritmalar ve Programlama | EEM217 | 3 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Abdulkadir DALGIN |
Ders Veren | Doç. Dr. İdil IŞIKLI ESENER |
Amaç |
Bu dersin amacı, öğrencilerin, algoritmalar ve temel programlama bilgi ve becerisi ve problemleri analiz ederek algoritmik yaklaşımla MATLAB programlama dili ile kodlama yeteneği kazanımlarını sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Temel kavramlar ve tanımlar, problem çözme ve algoritmalar, yalancı kod ve akış diyagramları, dizi işlemleri, matris işlemleri, temel kontrol ve döngü işlemleri, genel örnekler, MATLAB programında temel komutlar, şart ve döngü ifadeleri, MATLAB programı ile algoritmalardan programlamaya geçiş, programlama örnekleri ve uygulamalar, dizi ve matris işlemleri, temel sıralama ve arama algoritmaları, MATLAB’da grafik komutları, dosya işlemleri. |
Ders Kaynakları |
Mehmet Uzunoğlu, Ali Kızıl, Ömer Çağlar Onar, “Her Yönü ile MATLAB” Türkmen Kitabevi.
“MATLAB, An Introduction with Applications”, Amos Gilat, Fourth Edition, John Wiley & Sons, 2011. Fahri Vatansever, "Algoritma geliştirme ve programlamaya giriş", SeçkinYayınları, Ankara, 2009. Aslan İnan, "MATLAB ve programlama", Papatya Yayınları, İstanbul, 2004. William J. Palm, “Introduction to MATLAB 7 for Engineers”, McGraw-Hill, 2006. Stephen J. Chapman, “MATLAB Programming for Engineers”, Brooks/Cole Publishing Company, 2002. Brian R. Hunt, Ronald L. Lipsman, Jonathan M. Rosenberg, “A Guide to MATLAB: for Beginners and Experienced Users”, Cambridge University Press, 2001. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Temel kavramlar ve tanımlar | |
2 | Problem çözme ve algoritmalar | Tartışmalı Ders |
3 | Yalancı kod ve akış diyagramları | Tartışmalı Ders |
4 | Dizi ve matris işlemleri | Tartışmalı Ders |
5 | Temel kontrol ve döngü işlemleri | Tartışmalı Ders |
6 | Genel örnekler | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
7 | MATLAB programlama dilinde temel komutlar | Tartışmalı Ders |
8 | MATLAB programlama dilinde şart ifadeleri | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
9 | MATLAB programlama dilinde döngü ifadeleri | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
10 | MATLAB programı ile algoritmalardan programlamaya geçiş | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
11 | MATLAB’da dizi ve matris işlemleri | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
12 | Temel sıralama ve arama algoritmaları | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
13 | MATLAB’da grafik komutları | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
14 | MATLAB’da dosya komutları | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Algoritma yapılarını tanımlayabilmek ve akış diyagramları oluşturabilmek. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Algoritma analizini öğrenmek. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Bilgisayar programlamanın temel kavramlarını tanımlayabilmek. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
MATLAB programlama dilinin temel komutlarını, fonksiyon ve dizi yapılarını, giriş-çıkış işlemlerini tanımlayabilmek ve kullanabilmek. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
MATLAB programlama dilinde şartlı ifadeleri kullanabilmek. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
MATLAB programlama dilinde döngü oluşturabilmek. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
MATLAB programlama dilinde grafikleri kullanabilmek. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
MATLAB programlama dili ile m-file ve fonksiyon yazabilmek. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Mühendislik problemleri için MATLAB dilinde yazılım geliştirebilmek. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Algoritma yapılarını tanımlayabilmek ve akış diyagramları oluşturabilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Algoritma analizini öğrenmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Bilgisayar programlamanın temel kavramlarını tanımlayabilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
MATLAB programlama dilinin temel komutlarını, fonksiyon ve dizi yapılarını, giriş-çıkış işlemlerini tanımlayabilmek ve kullanabilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
MATLAB programlama dilinde şartlı ifadeleri kullanabilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
MATLAB programlama dilinde döngü oluşturabilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
MATLAB programlama dilinde grafikleri kullanabilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
MATLAB programlama dili ile m-file ve fonksiyon yazabilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Mühendislik problemleri için MATLAB dilinde yazılım geliştirebilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |