EN
  • Anasayfa
  • EEM319 Mikroişlemciler (2024 - 2025 / 5. Yarıyıl)
  • EN
EEM319 - Mikroişlemciler
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Mikroişlemciler EEM319 5 3 + 1 5,0 Pdf
Birim Bölüm
ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Arş. Gör. Abdulkadir DALGIN
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Gürhan ERTAŞGIN
Amaç

Temel mikroişlemci ve mikrodenetleyici mimari yapısının verilmesi, sayısal ölçme/kontrol/kumanda işlemlerinin gerçekleştirilmesi için gerekli olan çevre birimlerine (ADC, DAC, PWM, EEPROM, SPI, vb.) sahip gelişmiş bir mikrodenetleyici mimarisinin verilmesi, mimariye dayalı adresleme yöntemlerini kullanarak makine dilinde programlama yeteneğinin geliştirilmesi, kesme kaynaklarının kullanılabilmesi, problem çözüm algoritmalarının geliştirilmesi yeteneklerinin kazandırılması.

Ders İçeriği

Mikroişlemcilere genel bir bakış, Genel kavramlar, Mikroişlemcilerin genel yapısı, Mikroişlemci çevresel birimleri, Komut kümesi, Adresleme modları, Bellekler, Seri ve paralel portlar, Sistem ve hafıza tasarımı, Mikrodenetleyicilere genel bir bakış, ADC/DAC kullanımı, kesme kullanımı, Uygulama örnekleri.

Ders Kaynakları MicroC ve PIC18F4550 (2. Baskı)
Haluk Gümüşkaya, Mikroişlemciler ve Bilgisayarlar, Alfa Yayınları
Metin Bereket, Engin Tekin, PIC 16F84 ile Pic Basic Pro Uygulamaları
Tocci R.J., Ambrosio, J., Microprocessors and Microcomputers: Hardware and Software, 6/E, Prentice Hall, 2002
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 20
Uygulama 1 30
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 2 4 8
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 4 8
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 2 4 8
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 2 4 8
Toplam İş Yükü (Saat) 130
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,10
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Bilgisayarların tarihi, vakum tüpler,transistorler, tümleşik devreler, intel ve motorola ve PIC ailesi.
2 Hafıza temelleri ve hafıza organizasyonu, flip-flop, ortak yol, RAM, ROM, EPROM ve EEPROM yapıları.
3 Mikroişlemci mimarisi ve çalışması, 18F4550 8-bit mikroişlemcisi yapısı, 18F4550 tümdevresi
4 PIC18F4550 için basit MicroC uygulamaları.
5 Zamanlayıcılar
6 CCP ve ECCP
7 SPP, MSSP ve EUSART
8 A/D ve Karşılaştırıcılar
9 HLVD ve USB
10 RTC, ısı, ses ve rotary pulse encoder uygulamaları.
11 Motor uygulamaları
12 Multi-Tasking ve RTOS uygulamaları.
14 Proje sunumları.
14 Proje sunumları.
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Seri ve paralel veri iletimi ile harici çevre ile haberleşebilme yeteneğinin gelişmesi.
Kesme kaynaklarının öğrenilmesi ve kullanabilme yeteneğinin geliştirilmesi.
Günümüzde elektrik-elektronik mühendisleri için öğrenilmesi çok önemli olan mikrodenetleyiciler hakkında bilgi sahibi olacaklar ve programlayabileceklerdir.
Gelişmiş mikrodenetleyici mimarisi ve çevre birimlerini öğrenmek.
Öğrenciler gömülü sistemler hakkında kısa zamanda bilgi sahibi olacaklardır.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Seri ve paralel veri iletimi ile harici çevre ile haberleşebilme yeteneğinin gelişmesi. - - - - - - - - - - - -
Kesme kaynaklarının öğrenilmesi ve kullanabilme yeteneğinin geliştirilmesi. - - - - - - - - - - - -
Günümüzde elektrik-elektronik mühendisleri için öğrenilmesi çok önemli olan mikrodenetleyiciler hakkında bilgi sahibi olacaklar ve programlayabileceklerdir. - - - - - - - - - - - -
Gelişmiş mikrodenetleyici mimarisi ve çevre birimlerini öğrenmek. - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler gömülü sistemler hakkında kısa zamanda bilgi sahibi olacaklardır. - - - - - - - - - - - -