Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bitirme Çalışması | EEM457 | 7 | 2 + 2 | 5,0 |
Birim Bölüm | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Mustafa YILMAZ |
Ders Veren | Prof. Dr. Mehmet KURBAN Prof. Dr. Tolga YÜKSEL Doç. Dr. Emrah DOKUR Doç. Dr. Yasemin ÖNAL Doç. Dr. Ümit Çiğdem TURHAL Doç. Dr. İdil IŞIKLI ESENER Dr. Öğr. Üyesi Nazım İMAL Doç. Dr. Gürhan ERTAŞGIN Dr. Öğr. Üyesi Sibel ÜNALDI Dr. Öğr. Üyesi Ayşenur TÜRKMEN |
Amaç |
Elektrik ve Elektronik konularında öğrencinin okuduğu konuları birleştiren çalışmalar yapmasını sağlayarak deneyim kazanmasını sağlamak |
Ders İçeriği |
Elektrik ve Elektronik konularında öğrencinin okuduğu konular ile mühendislik problemlerine çözümler üretebilmek |
Ders Kaynakları |
Öğrencini çalıştığı konu ile ilgili çeşitli kaynaklar
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
10
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
20
|
Uygulama Dersleri
|
40
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
30
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 12 | 12 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 12 | 60 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 8 | 8 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 2 | 2 | 4 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 6 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bitirme çalışması konusu araştırması | Sınıf Dışı Çalışma |
2 | Bitirme çalışması konusu hakkında literatür araştırması | Sınıf Dışı Çalışma |
3 | Fizilibite raporunun hazırlanması | Sınıf Dışı Çalışma |
4 | Uygulama detaylarının ve modüllerin belirlenmesi | Sınıf Dışı Çalışma |
5 | Bitirme çalışmasının gerçeklenmesi | Sınıf Dışı Çalışma |
5 | Bitirme çalışmasının gerçeklenmesi | Sınıf Dışı Çalışma |
7 | 1. Gelişme raporunun teslimi | Sınıf Dışı Çalışma |
8 | 1. Bitirme çalışması toplantısı | Sınıf Dışı Çalışma |
5 | Bitirme çalışmasının gerçeklenmesi | Sınıf Dışı Çalışma |
5 | Bitirme çalışmasının gerçeklenmesi | Sınıf Dışı Çalışma |
5 | Bitirme çalışmasının gerçeklenmesi | Sınıf Dışı Çalışma |
12 | 2. Gelişme raporunun teslimi | Sınıf Dışı Çalışma |
13 | 2. Bitirme raporunun teslimi | Sınıf Dışı Çalışma |
14 | Bitirme çalışmasının sunumu | Sınıf Dışı Çalışma |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Proje konusu ve kapsamını literatür taramasıyla tanımlar; problem ve gereksinimleri yazılı olarak belirtir | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Uygun yöntem ve araçlarla (CAD/EDA, simülasyon, programlama) çözüm tasarlar ve uygular; doğrulama/versiyonlama plan oluşturur. | Ödev / Proje | Ders Problem Çözme Benzetim Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Deney/simülasyon/test verilerini toplar, analiz eder ve hedeflerle karşılaştırarak doğrular. | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Benzetim | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Proje sürecini planlar, ekip içinde etkin çalışır; etik, güvenlik, sürdürülebilirlik ve standartlara uygunluk sağlar. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Seminer Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Teknik rapor, poster ve sözlü sunumla sonuçlar açık ve ikna edici biçimde sunar; kaynaklar uygun biçimde atıf yapar. | Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Küçük Grup Tartışması Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Proje konusu ve kapsamını literatür taramasıyla tanımlar; problem ve gereksinimleri yazılı olarak belirtir | 3 | 4 | - | - | 3 | - | 2 | - | 3 | 2 | - | - | ;
Uygun yöntem ve araçlarla (CAD/EDA, simülasyon, programlama) çözüm tasarlar ve uygular; doğrulama/versiyonlama plan oluşturur. | 3 | - | 5 | 5 | 3 | - | - | - | - | - | 3 | 3 | ;
Deney/simülasyon/test verilerini toplar, analiz eder ve hedeflerle karşılaştırarak doğrular. | 2 | 4 | - | 4 | 5 | - | - | - | - | - | - | 2 | ;
Proje sürecini planlar, ekip içinde etkin çalışır; etik, güvenlik, sürdürülebilirlik ve standartlara uygunluk sağlar. | - | - | - | - | - | 5 | - | - | 3 | 4 | 4 | 2 | ;
Teknik rapor, poster ve sözlü sunumla sonuçlar açık ve ikna edici biçimde sunar; kaynaklar uygun biçimde atıf yapar. | - | - | - | - | - | 3 | 5 | - | - | 2 | - | - | ;
Ortalama Değer | 1,6 | 1,6 | 1 | 1,8 | 2,2 | 1,6 | 1,4 | - | 1,2 | 1,6 | 1,4 | 1,4 |