EN
  • Anasayfa
  • EEM457 Bitirme Çalışması (2025 - 2026 / 7. Yarıyıl)
  • EN
EEM457 - Bitirme Çalışması
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Bitirme Çalışması EEM457 7 2 + 2 5,0 Pdf
Birim Bölüm
ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Arş. Gör. Mustafa YILMAZ
Ders Veren Prof. Dr. Mehmet KURBAN Prof. Dr. Tolga YÜKSEL Doç. Dr. Emrah DOKUR Doç. Dr. Yasemin ÖNAL Doç. Dr. Ümit Çiğdem TURHAL Doç. Dr. İdil IŞIKLI ESENER Dr. Öğr. Üyesi Nazım İMAL Doç. Dr. Gürhan ERTAŞGIN Dr. Öğr. Üyesi Sibel ÜNALDI Dr. Öğr. Üyesi Ayşenur TÜRKMEN
Amaç

Elektrik ve Elektronik konularında öğrencinin okuduğu konuları birleştiren çalışmalar yapmasını sağlayarak deneyim kazanmasını sağlamak

Ders İçeriği

Elektrik ve Elektronik konularında öğrencinin okuduğu konular ile mühendislik problemlerine çözümler üretebilmek

Ders Kaynakları Öğrencini çalıştığı konu ile ilgili çeşitli kaynaklar
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
10
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
20
Uygulama Dersleri
40
Uzmanlık / Alan Dersleri
30
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 12 12
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 5 12 60
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 8 8
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 2 2 4
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 6 12
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 2 4 8
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Final Final 2 1 2
Ödev 1 Ödev 1 20 1 20
Toplam İş Yükü (Saat) 128
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,02
AKTS 5,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Bitirme çalışması konusu araştırması Sınıf Dışı Çalışma
2 Bitirme çalışması konusu hakkında literatür araştırması Sınıf Dışı Çalışma
3 Fizilibite raporunun hazırlanması Sınıf Dışı Çalışma
4 Uygulama detaylarının ve modüllerin belirlenmesi Sınıf Dışı Çalışma
5 Bitirme çalışmasının gerçeklenmesi Sınıf Dışı Çalışma
5 Bitirme çalışmasının gerçeklenmesi Sınıf Dışı Çalışma
7 1. Gelişme raporunun teslimi Sınıf Dışı Çalışma
8 1. Bitirme çalışması toplantısı Sınıf Dışı Çalışma
5 Bitirme çalışmasının gerçeklenmesi Sınıf Dışı Çalışma
5 Bitirme çalışmasının gerçeklenmesi Sınıf Dışı Çalışma
5 Bitirme çalışmasının gerçeklenmesi Sınıf Dışı Çalışma
12 2. Gelişme raporunun teslimi Sınıf Dışı Çalışma
13 2. Bitirme raporunun teslimi Sınıf Dışı Çalışma
14 Bitirme çalışmasının sunumu Sınıf Dışı Çalışma
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Proje konusu ve kapsamını literatür taramasıyla tanımlar; problem ve gereksinimleri yazılı olarak belirtir Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Uygun yöntem ve araçlarla (CAD/EDA, simülasyon, programlama) çözüm tasarlar ve uygular; doğrulama/versiyonlama plan oluşturur. Ödev / Proje Ders Problem Çözme Benzetim Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Deney/simülasyon/test verilerini toplar, analiz eder ve hedeflerle karşılaştırarak doğrular. Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Benzetim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
Proje sürecini planlar, ekip içinde etkin çalışır; etik, güvenlik, sürdürülebilirlik ve standartlara uygunluk sağlar. Ödev / Proje Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Seminer Grup Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Teknik rapor, poster ve sözlü sunumla sonuçlar açık ve ikna edici biçimde sunar; kaynaklar uygun biçimde atıf yapar. Sözlü Sınav Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Küçük Grup Tartışması Seminer Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Proje konusu ve kapsamını literatür taramasıyla tanımlar; problem ve gereksinimleri yazılı olarak belirtir 3 4 - - 3 - 2 - 3 2 - -
Uygun yöntem ve araçlarla (CAD/EDA, simülasyon, programlama) çözüm tasarlar ve uygular; doğrulama/versiyonlama plan oluşturur. 3 - 5 5 3 - - - - - 3 3
Deney/simülasyon/test verilerini toplar, analiz eder ve hedeflerle karşılaştırarak doğrular. 2 4 - 4 5 - - - - - - 2
Proje sürecini planlar, ekip içinde etkin çalışır; etik, güvenlik, sürdürülebilirlik ve standartlara uygunluk sağlar. - - - - - 5 - - 3 4 4 2
Teknik rapor, poster ve sözlü sunumla sonuçlar açık ve ikna edici biçimde sunar; kaynaklar uygun biçimde atıf yapar. - - - - - 3 5 - - 2 - -
Ortalama Değer 1,6 1,6 1 1,8 2,2 1,6 1,4 - 1,2 1,6 1,4 1,4