Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Halkla İlişkiler | TOS205 | 1 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Emrah DOKUR |
Ders Veren | |
Amaç |
Bir kuruluşu ya da işletmeyi kendi çalışanlarına, hedef kitleyi oluşturan tüm müşterilerine benimsetmek, onların desteklerini kazanmak ve olumlu bir firma imajı yaratmak amacına dönük olan halkla ilişkiler fonksiyonuna ilişkin süreci, halkla ilişkilerde araştırma ve değerlendirme yöntemleri ile uygulama ve uygulamaya yönelik kullanılan araçları anlatmak |
Ders İçeriği |
Halkla ilişkiler kavramının tanımı, halkla ilişkilere yakın kavramlar, işletmelerde halkla ilişkiler birimlerinin yapılanması. Halkla ilişkiler uzmanlarının özellikleri, Halkla ilişkilerde araştırma ve değerlendirme ve halkla ilişkiler uygulamaları |
Ders Kaynakları |
Ayla Okay, Aydemir Okay, Halkla İlişkiler Kavram ve Strateji Uygulamaları, Seçkin Yayınları, 2011.
Ceyda Aydede, ‘Teorik ve Uygulamalı Halkla İlişkiler Kampanyaları’, 2.b., Kapital Medya Hizmetleri A.Ş., İstanbul, 2002. Metin Işık, Mustafa Akdağ, Dünden Bugüne Halkla İlişkiler, Seçkin Yayınları, 2011. Zeyyat Sabuncuoğlu, İşletmelerde Halkla İlişkiler, 5.b, Ezgi Kitabevi Yayınları, Bursa, 2001. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2009 - 2010 2010 - 2011 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Halkla ilişkilerin tanımı, önemi ve tarihsel gelişimi | |
2 | Sosyal sorumluluk anlayışı içerisinde halkla ilişkilerin yeri, Halkla ilişkilere yakın kavramlar | |
3 | T.K.Y. ve Örgüt kültürü ile halkla ilişkiler arasındaki ilişkinin incelenmesi. Bu konulara ilişkin etkin iletişim tekniklerinin belirlenmesi | |
4 | Halka ilişkilerde izlenen amaçlar, temel ilkeler | |
5 | Halkla ilişkiler biriminin genel organizasyon içindeki yeri ve örgütlenmesi | |
6 | İşyerinde ve çalışanlarda halkla ilişkiler açısından bulunması gereken özellikler | |
7 | Vize | |
8 | Halkla ilişkiler yönetimi | |
9 | İşletmede halka ilişkiler politikasında hedef kitle (işletme içi ve işletme dışı hedef kitle), basınla ilişkiler | |
10 | Halka ilişkilerde kullanılan iletişim araçları (yazılı ve sözlü, görsel ve işitsel araçlar | |
11 | Halkla ilişkilerde etkin sunuş tekniği (sunuş planı, görsel işitsel malzeme kullanımı) | |
12 | Etkin konuşma, etkin dinleme ve soru sorma tekniğinin halka ilişkilerde prezentasyonlarındaki etkisi | |
13 | Türkiye’de halka ilişkiler uygulamaları | |
14 | Hizmet işletmelerinde ve endüstri işletmelerinde halkla ilişkiler |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İşletmelerde Halkla İlişkiler birimlerinin önemlerinin anlaşılmasını sağlar. | |||
Ders, halkla ilişkiler alanında araştırma ve incelemeler yapılmasını teşvik eder. | |||
Uygulamadaki eksik ve yanlışların nedenlerini analiz edebilme becerisini kazanır. | |||
Öğrenciler iş yaşamında halkla ilişkiler alanında yapılması gerekenler ve sorumlulukları bilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İşletmelerde Halkla İlişkiler birimlerinin önemlerinin anlaşılmasını sağlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ders, halkla ilişkiler alanında araştırma ve incelemeler yapılmasını teşvik eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Uygulamadaki eksik ve yanlışların nedenlerini analiz edebilme becerisini kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler iş yaşamında halkla ilişkiler alanında yapılması gerekenler ve sorumlulukları bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |