Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Otomatik Kontrol Sistemleri | EEM302 | 6 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Tolga YÜKSEL |
Ders Veren | |
Amaç |
Fiziksel sistemlerin matematiksel modellenebilmesi, tranfer fonksiyonu modeli, durum uzay modeli gösterimi, geri beslemeli sistemlerin analizi, geçici ve kalıcı durum analizi becerilerine sahip olmak. |
Ders İçeriği |
Doğrusal ve zaman içinde değişmeyen sistemler için girdi-çıktı modellemesi: Darbe yanıtı ve transfer fonksiyonu matrisleri, İç (durum uzayı) modellemesi, Doğrusal ve zaman içinde değişmeyen sistemlerin durum denklemlerinin çözümü, Elektromekanik sistemlerin modellenmesi, Sürekli zaman sistemlerinin kesikli zaman eşdeğerleri, Kararlılık, Sistem kararlılığı için geri besleme kontrol tasarımı, kalıcı durum hataları, Kök yeri eğrisi yöntemi, Kesikli zaman sistemlerine giriş Veri örnekleyen sistemler. |
Ders Kaynakları |
R.C. Dorf, Modern Control Systems, Addison-Wesley, 5th (1989)
K. Ogata, Modern Control Engineering, Prentice Hall, 2nd (1990) M. K. Sarıoğlu, Otomatik Kontrol I ve II, Birsen Yayınevi (1999)) Otomatik Kontrol Sistemleri, Benjamin Kuo |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 2 | 14 | 28 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 127 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,98 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Otomatik kontrol sistemleri ve açık kapalı çevrim | |
2 | Laplace dönüşümü ve özellikleri | |
3 | Blok diyagram tanımı ve blok diyagram indirgeme | |
4 | İşaret akış diyagramı | |
5 | Dinamik sistemlerin modellenmesi | |
5 | Dinamik sistemlerin modellenmesi | |
7 | Geribeslemeli kontrol sistemlerinin zaman bölgesi analizi | |
8 | Kök yer eğrisi analizi çizimi | |
9 | Kararlılık analizleri | |
10 | Frekans düzlemi analizi-Nyquist eğrisi | |
11 | Frekans düzlemi analizi-Bode eğrileri | |
12 | Durum denklemleri-Gözlemlenebilirlik ve Kontrol Edilebilirlik | |
13 | PID kontrolcü tasarımı | |
14 | PID kontrolcü tasarımı |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
PID kontrolcü tasarlayabilmek | |||
Kontrol sistemi frekans bölgesi analizi yapabilmek | |||
Kapalı çevrim blok diyagram tanımlayabilme | |||
Kontrol sistemi zaman bölgesi analizi yapabilmek | |||
Kararlılık analizi yapabilmek |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PID kontrolcü tasarlayabilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kontrol sistemi frekans bölgesi analizi yapabilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kapalı çevrim blok diyagram tanımlayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kontrol sistemi zaman bölgesi analizi yapabilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kararlılık analizi yapabilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |