Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İşaret ve Sistemler | EEM301 | 5 | 3 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. İdil IŞIKLI ESENER |
Ders Veren | Doç. Dr. İdil IŞIKLI ESENER |
Amaç |
İşaretler, sistemler ve transformasyonların teorik olarak matematiksel temellerini kavratmak ve bunların uygulamalarına yönelik bilgi ve beceri kazandırmak. |
Ders İçeriği |
İşaret ve sistemlerin temelleri ve genel bakış, işaret tipleri, sistem tipleri, transformasyonlar, işaretler ve transformasyonlar, sistem ve transformasyonlar, sistem ve frekans cevapları, işaret ve sistem tasarım analizi |
Ders Kaynakları |
Ders öğretim üyesinin sunum ve ders notları
Signal processing first, James H.McClellan,Ronald W.Schafer, Mark A.Yoder, 2003 Signal and systems, M.J.Roberts, 2004 Signal and systems, A.V. Oppenheim, A. S. Willsky, 1996 Digital signal processing, John G.Proakis, Dimitris G.Manolakis, 2007 Signal and Systems, Hwei P.Hsu, Schaum´s outlines, 1995 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Kısa Sınav 1 | 30 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 130 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,10 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İşaretlerin Temelleri: İşaret türleri ve temel işaretler | |
2 | Sürekli-Zamanlı Sistemlerin Zaman Bölgesi Analizleri: Sistem Özellikleri | |
3 | Ayrık-Zamanlı Sistemlerin Zaman Bölgesi Analizleri: Sistem Özellikleri | |
4 | Sürekli-Zamanlı Sistemlerin Zaman Bölgesi Analizleri: Doğrusal, Zamanla-Değişmez Sistemler | |
5 | Ayrık-Zamanlı Sistemlerin Zaman Bölgesi Analizleri: Doğrusal, Zamanla-Değişmez Sistemler | |
6 | Sürekli-Zamanlı Sinyallerin Fourier Serisi Gösterilimi | |
7 | Ayrık-Zamanlı Sinyallerin Fourier Serisi Gösterilimi | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ayrık Fourier Dönüşümü, Hızlı Fourier Dönüşümü, Ayrık-Zamanlı Fourier Dönüşümü, Sürekli-Zamanlı Fourier Dönüşümü | |
10 | Laplace Dönüşümü | |
11 | Z Dönüşümü | |
12 | Örnekleme Teorisi | |
13 | Sürekli-Zamanlı Süzgeç Tasarımı | |
14 | Ayrık-Zamanlı Süzgeç Tasarımı |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler, Fourier Dönüşümü, Laplace Dönüşümü ve Z Dönüşümü gibi işaret işleme kavramlarını öğrenirler. | |||
Öğrenciler, konvolüsyon, fark denklemleri ve diferansiyel denklemler gibi işaret işleme kavramlarını öğrenirler. | |||
Öğrenciler, işaret ve sistem uygulamaları hakkında beceri kazanırlar. | |||
Öğrenciler, işaret ve sistem kavramlarını öğrenirler. | |||
Öğrenciler, analog ve dijital filtre tasarımı becerisi kazanırlar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler, Fourier Dönüşümü, Laplace Dönüşümü ve Z Dönüşümü gibi işaret işleme kavramlarını öğrenirler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler, konvolüsyon, fark denklemleri ve diferansiyel denklemler gibi işaret işleme kavramlarını öğrenirler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler, işaret ve sistem uygulamaları hakkında beceri kazanırlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler, işaret ve sistem kavramlarını öğrenirler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler, analog ve dijital filtre tasarımı becerisi kazanırlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |