Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mühendislik Etiği | TOS211 | 1 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders, sözlü ve görsel araçlar kullanılarak anlatım, Araştırma, Ödev, Sınav, uygulamalardan örnekler |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Birol AKYÜZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders mühendislik mesleğini hedefleyen öğrencilere etik anlayışın önemini vurgulamaktadır.Bu çerçevede, mühendislik mesleğini icra ederken nasıl etik davranacaklarını bunun ölçülerini neden etik anlayışa sahip olmaları gerektiği anlatılmaktadır. Ders kapsamında, etik yaklaşımın ahlaktan ve diğer değer yargılarından farkı ve benzerlikleri vakalarla tartışılarak özümsetilmeye çalışılmaktadır. |
Ders İçeriği |
Etik kavramlarına giriş. Profesyonellik ve meslek etik kodları. Tasarımda etik. İş hayatında hak ve sorumluluklar. Etik problemlerin çözüm teknikleri. Risk, emniyet ve kaza. Bilimsel araştırmada sorumluluk. Deneysel çalışmada sorumluluk. Araştırma sonuçlarının basım ve yayınında yetki ve sorumluluklar. Endüstri-üniversite ilişkileri, anlaşmazlıkların çözümünde etik yaklaşımlar, çevre etiği, mühendis-toplum ilişkisi. |
Ders Kaynakları |
A.Rıdvan Bülbül, İletişim ve Etik, 2011
Cafer Sadık Yaran ,Ahlak ve Etik, 2010 Engineering Ethics: An Industrial Perspective, Gail D. Baura, 2006, UK Aydın, İ.P., “Yönetsel Mesleki ve Örgütsel Etik”, Pegem A Yayıncılık, İstanbul, 2002. Etik, Ahlak ve Meslek İlkeleri, TMMOB,2004 F.Feldman, Etik Nedir, 2013 .2.baskı Engineering, Business and Professional Ethics, Simon Robinson, Ross Dixon, Christopher Preece and Krisen Moodley, 2007, UK Makina Bilgisi, Mustafa Akkurt, Birsen Yayınları, 2007 Materials and Processes in Manufacturing, Degarmo Paul, Black Temple, Kohser Ronald,2010 Engıneering Ethics, Charles B.Fleddermann,2003, Usa Doğan Özlem, Etik Ahlak Felsefesi, 2010 Manufacturing Engineering and Technology,Serope Kalpakjian, Steven R.Schmid, 2010 Dr.Ersin KAVİ, Dr. Orhan KOÇAK, Çalışma Yaşamında Etik, 2011 Mehmet Türkeri (Çev.), Etik Kuramları, 2014 M.Cemal Çakır,Modern Talaşlı İmalat Yöntemleri , Dora, Bursa, 2010 Onbaşıoğlu, S.U., 2003. Mühendislik Etiği, Doğa Yayıncılık, İstanbul. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2009 - 2010 2012 - 2013 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 1 | 2 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 2 | 1 | 2 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 1 | 2 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 2 | 1 | 2 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 5 | 1 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 1 | 2 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 5 | 1 | 5 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 2 | 1 | 2 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 5 | 1 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 1 | 2 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Konuk Konuşmacı | 1 | 1 | 1 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 79 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,10 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Etik kavramı nedir? Etik Sözcüğünün Kökeni ve Anlamı | |
2 | Etik Sözcüğünün Kökeni ve Anlamı II | |
1 | Etik kavramı nedir? Etik Sözcüğünün Kökeni ve Anlamı | |
3 | Etik kuramları I | |
4 | Etik kuramları II | |
5 | Etik ve Değerler Kavramları I | |
5 | Etik ve Değerler Kavramları | |
6 | Etik ve Değerler Kavramları II | |
5 | Etik ve Değerler Kavramları | |
7 | Modern Etik Teorileri | |
8 | Etik ve Küreselleşme İlişkisi | |
9 | Etik konumlandırmada Problemler, “Etik Problem” Nedir? | |
10 | Etik ve İletişim | |
11 | Çalışma Yaşamında Etik , Meslek Hayatında Etik İlkeler | |
12 | Çalışma Yaşamında Etik , Meslek Hayatında Etik İlkeler ve Etik ve küreselleşme ilişkisi | |
13 | Birey-Toplum-Etik İlişkisi, İş Etiğinde Uygun Davranışların Sonuçları | |
13 | İş Etiğinde Uygun Davranışların Sonuçları | |
14 | Birey-Toplum-Etik İlişkisi, İş Etiğinde Uygun Davranışların Sonuçları II |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Mühendislik Etiği kavramı hakkında bilgi sahibi olmak | |||
İş ahlakı kavramını bilir | |||
Meslek Etiği kurallarını bilir ve uygular | |||
Etik | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mühendislik Etiği kavramı hakkında bilgi sahibi olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İş ahlakı kavramını bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Meslek Etiği kurallarını bilir ve uygular | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Etik | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |