EN
  • Anasayfa
  • EEM403 Güç Sistem Analizi I (2025 - 2026 / 7. Yarıyıl)
  • EN
EEM403 - Güç Sistem Analizi I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Güç Sistem Analizi I EEM403 7 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Arş. Gör. Muhammed MALKOÇ
Ders Veren
Amaç

Güç sistemi tanımak ve modellemek

Ders İçeriği

Güç Sistemlerine giriş. İletim hat parametreleri; endüktans ve kapasitans. Kısa, orta ve uzun hat modelleri ve akım-gerilim ilişkileri. Transformatör ve jeneratörlerin elektriksel karakteristikleri. Per-Unit sistem. Güç Sistemlerinin Modellenmesi. Simetrik kısa devre analizi. Kesici seçimi.

Ders Kaynakları Güç Sistem Analizi
Açıldığı Öğretim Yılı 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 4 14 56
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 3 1 3
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Final Final 3 1 3
Toplam İş Yükü (Saat) 134
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,25
AKTS 5,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Temel Kavramlar
2 Birim Değerler
3 Transformatörler ve eşdeğer devreler
4 Senkron Makina ve eşdeğer devreler
5 İletim Hatlarının Seri empedansı
6 İletim Hatlarının Kapasitansı
7 İletim Hatlarında Akım Gerilim İlişkileri
8 Admitans modeli
9 Empedans Modeli
11 Simetrili bileşenler
12 Ardışık Devreler
13 Uyugulama
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Per-unit sistemi, fazörler ve karmaşık güç kavramlarını kullanarak dengeli/dengesiz üç fazlı ağlarda akım-gerilim-kayıp hesapları yapar. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Problem Çözme Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler
Hat (RLCG, π/T), transformatör (tap/ZS), jeneratör ve yüklerin eşdeğer modellerini çıkarır, parametreleri belirler ve Ybus/Zbus oluşturur. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Problem Çözme Benzetim Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
Küçük/orta ölçekli ağlar için yük akışı (Gauss-Seidel ve Newton-Raphson) formüle eder ve çözer; yakınsama ve duyarlılığı yorumlar. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Problem Çözme Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
MATLAB/Simulink, DIgSILENT, OpenDSS vb. bir yazılımda ağ modeli kurar, yük akışı ve kısa devre çalıştırır; el hesaplarıyla tutarlılığı doğrular. Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer Ders Benzetim Grup Çalışması Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Çalışmasında kullandığı varsayımları, veri/standart kaynaklarını (IEEE/IEC) ve sonuçların etik-güvenlik-çevre etkilerini rapor ve sunumla açıkça belgeler; ekip içinde etkin çalışır. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Vaka Çalışması Seminer Grup Çalışması Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Per-unit sistemi, fazörler ve karmaşık güç kavramlarını kullanarak dengeli/dengesiz üç fazlı ağlarda akım-gerilim-kayıp hesapları yapar. 4 4 1 1 1 - - - 1 - - -
Hat (RLCG, π/T), transformatör (tap/ZS), jeneratör ve yüklerin eşdeğer modellerini çıkarır, parametreleri belirler ve Ybus/Zbus oluşturur. 4 4 2 2 2 - - - - 1 - -
Küçük/orta ölçekli ağlar için yük akışı (Gauss-Seidel ve Newton-Raphson) formüle eder ve çözer; yakınsama ve duyarlılığı yorumlar. 3 5 2 3 3 1 - - - - - 1
MATLAB/Simulink, DIgSILENT, OpenDSS vb. bir yazılımda ağ modeli kurar, yük akışı ve kısa devre çalıştırır; el hesaplarıyla tutarlılığı doğrular. 2 4 2 5 3 1 2 - 1 1 1 1
Çalışmasında kullandığı varsayımları, veri/standart kaynaklarını (IEEE/IEC) ve sonuçların etik-güvenlik-çevre etkilerini rapor ve sunumla açıkça belgeler; ekip içinde etkin çalışır. 1 2 1 2 2 3 5 - 2 5 1 4
Ortalama Değer 2,8 3,8 1,6 2,6 2,2 1 1,4 - 0,8 1,4 0,4 1,2