Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sayısal İşaret İşleme | EEM443 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. İdil IŞIKLI ESENER |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, sayısal işaretlerin sayısal sistemlerde nasıl işleneceğini öğrenmektir. |
Ders İçeriği |
Ayrık zamanlı işaretlerin analizi ve ayrık zamanlı sistem tasarımı |
Ders Kaynakları |
A. V. Oppenheim, R. W. Schafer with J. R. Buck, Discrete-Time Signal Processing, Prentice-Hall Int., 1999, 2nd Ed.
Sayısal İşaret İşleme (Oppenheim & Schafer, Prentice Hall) Oppenheim and Schafer, Digital Signal Processing, Prentice-Hall, 1975. Class Notes. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 13 | 13 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 13 | 26 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 13 | 13 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 13 | 52 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 13 | 13 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 133 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,22 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sayısal İşaret İşlemenin Amacı, Uygulama Alanları; Sayısal İşaretler ile Analog İşaretlerin Karşılaştırılması | |
2 | Sayısal İşaretlerin Matematiksel Gösterimi | |
3 | Sayısal Sistemlerin Özellikleri | |
4 | Doğrusal Zamanla Değişmeyen Sistemler: Konvolüsyon | |
5 | Doğrusal Zamanla Değişmeyen Sistemler: Fark Denklemleri | |
6 | Frekans Yanıtı | |
7 | Ayrık Zamanlı Fourier Dönüşümü | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ayrık Fourier Dönüşümü | |
10 | Hızlı Fourier Dönüşümü | |
11 | Z_Dönüşümü | |
12 | Dijital FIR Filtre Tasarımı | |
13 | Dijital FIR/IIR Filtre Tasarımı | |
14 | Dijital IIR Filtre Tasarımı |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci, sayısal filtre tasarlama becerisi kazanır. | |||
Öğrenci, sayısal işaret işleme sistemlerini anlama ve tasarlama becerisi kazanır. | |||
Öğrenci, sayısal işaret işlemenin temel prensipleri ve teknikleri hakkında bir bakış açısı kazanır. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci, sayısal filtre tasarlama becerisi kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci, sayısal işaret işleme sistemlerini anlama ve tasarlama becerisi kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci, sayısal işaret işlemenin temel prensipleri ve teknikleri hakkında bir bakış açısı kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |