Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Güç Sistem Analizi II | EEM404 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Muhammed MALKOÇ |
Ders Veren | |
Amaç |
Güç sistemlerini analiz etmek. |
Ders İçeriği |
Simetrili bileşenler teorisi. Pozitif, negatif ve sıfır bileşen devreleri. Güç sistemlerinde simetrik ve simetrik olmayan arıza analizi, Yük akışı. Ekonomik işletim, Güç Sistemlerinde kararlılık ve koruma. |
Ders Kaynakları |
Güç Sistemi Analizi
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2025 - 2026 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 4 | 14 | 56 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Panel | 5 | 14 | 70 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 4 | 1 | 4 |
Final | Final | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 138 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,41 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Simetrili bileşenler ve ardışık devreler | |
2 | Güç Akışı | |
3 | Güç akışı analizi | |
4 | Simetrik arızalar | |
5 | Simetrik olmayan arızalar | |
5 | Simetrik olmayan arızalar | |
5 | Simetrik olmayan arızalar | |
8 | Güç sistemlerinin ekonomik işletimi | |
9 | Güç sistemi kararlılığı | |
9 | Güç sistemi kararlılığı | |
11 | Güç sistemi koruması | |
11 | Güç sistemi koruması | |
13 | Güç sistem analizi ve uygulaması | |
14 | Güç sistemi analizi ve uygulaması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Simetrik bileşenler ve dizi ağlarını kullanarak 3Φ, SLG, LL, LLG arızaları için kısa devre akımlarını ve barı gerilimlerini hesaplar; kesici/trafo dayanımını yorumlar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Problem Çözme Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Geçici ve küçük işaret kararlılığını (salınım denklemi, eş-alan, basit makineler/AVR-governor) modelleyip simüle eder; kritik açma süresini belirler ve iyileştirme önerir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Küçük Grup Tartışması Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Ekonomik yük dağıtımı (ED) ve (DC) Optimal Güç Akışı (OPF) problemlerini kısıtlar altında formüle eder ve çözer; marjinal maliyet/LMP sonuçlarını yorumlar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Problem Çözme Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Durum kestirimi (WLS) kurar, hatalı veri tespiti yapar; N-1 kontenjans analizi ile gerilim/termik ihlallerini sıralar ve raporlar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Vaka Çalışması Benzetim | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Çalışmalarında varsayımları ve veri/standart kaynaklarını (IEEE/IEC) şeffafça belgeler; etik-güvenlik-çevre etkilerini tartışır; ekip içinde etkin çalışır ve teknik rapor/sunum hazırlar. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Simetrik bileşenler ve dizi ağlarını kullanarak 3Φ, SLG, LL, LLG arızaları için kısa devre akımlarını ve barı gerilimlerini hesaplar; kesici/trafo dayanımını yorumlar. | 4 | 5 | 2 | 3 | 1 | - | - | - | - | 1 | - | 3 | ;
Geçici ve küçük işaret kararlılığını (salınım denklemi, eş-alan, basit makineler/AVR-governor) modelleyip simüle eder; kritik açma süresini belirler ve iyileştirme önerir. | 3 | 4 | 3 | 3 | 1 | - | - | - | - | 1 | 1 | 2 | ;
Ekonomik yük dağıtımı (ED) ve (DC) Optimal Güç Akışı (OPF) problemlerini kısıtlar altında formüle eder ve çözer; marjinal maliyet/LMP sonuçlarını yorumlar. | 3 | 5 | 3 | 4 | 1 | - | - | - | 1 | 1 | 2 | 1 | ;
Durum kestirimi (WLS) kurar, hatalı veri tespiti yapar; N-1 kontenjans analizi ile gerilim/termik ihlallerini sıralar ve raporlar. | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 4 | 4 | - | 1 | 4 | 3 | 3 | ;
Çalışmalarında varsayımları ve veri/standart kaynaklarını (IEEE/IEC) şeffafça belgeler; etik-güvenlik-çevre etkilerini tartışır; ekip içinde etkin çalışır ve teknik rapor/sunum hazırlar. | 2 | 4 | 2 | 5 | 2 | - | - | - | - | 1 | 1 | 1 | ;
Ortalama Değer | 2,6 | 3,8 | 2,2 | 3,2 | 1 | 0,8 | 0,8 | - | 0,4 | 1,6 | 1,4 | 2 |