Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mikrodalga Tekniği | EEM437 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Abdulkadir DALGIN Arş. Gör. Muhammed MALKOÇ |
Ders Veren | Doç. Dr. Ümit Çiğdem TURHAL |
Amaç |
Mikrodalgalar, iletim hatları, pasif mikrodalga elemanları ve dalga kılavuzları hakkında temel bilgi ve kavramların verilmesi, uygulamalarının tanıtılması. |
Ders İçeriği |
Giriş. İletim hatları. Hat denklemleri ve çözümleri, kayıplı ve kayıpsız hatlar, yansıma ve duran dalga oranı, güç iletimi. Smith diyagramı ve uygulamaları. Empedans uyumlama. Mikroşerit hatlar. S-parametreleri. Dalga kılavuzları. Pasif mikrodalga devreleri. |
Ders Kaynakları |
Collin, R.E. 2000; Foundations for Microwave Engineering, Wiley, USA.
Sadiku, M. 2000; Elements of Electromagnetics, Oxford University Press, USA. David M. Pozar, “Microwave Engineering”, Addision-Wesley Publishing Company R.S. Elliott, An Introduction to Guided Waves and Microwave Circuits, Prentice-Hall R. E. Collin, “Foundations for Microwave Engineering”, McGraw-Hill David M. Pozar, Microwave and RF Wireless Systems, John Wiley & Sons, |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2025 - 2026 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Mikrodalga Mühendisliğine Giriş | Ders |
2 | Temel Elektromanyetik teori kavramları | Ders |
3 | İletim Hatları Teorisi | Ders |
4 | İletim Hatları | Ders |
4 | İletim Hatları | Ders |
6 | Dalga Kılavuzları | Ders |
7 | Dalga kılavuzlarında eşdeğer devre analizi ve saçılma matrisleri | Ders |
8 | Empedans dönüşümü ve uyumlandırma teknikleri | Ders |
8 | Empedans dönüşümü ve uyumlandırma teknikleri | Ders |
10 | Mikrodalga Rezonatörler | Ders |
11 | Güç Bölücüler, Yönlü Kuplörler | Ders |
12 | Mikrodalga Filtreler | Ders |
13 | Aktif Mikrodalga Devreleri | Ders |
13 | Aktif Mikrodalga Devreleri | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İletim hattı teorisi, S-parametreler ve Smith diyagramıyla mikrodalga devre davranışını çözümlemek ve empedans eşleştirmesi yapmak. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Problem Çözme Küçük Grup Tartışması Gösterim | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Mikroşerit tabanlı filtre, yükselteç ve osilatör topolojilerini boyutlandırmak ve EM simülasyon sonuçlarını yorumlamak. | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Problem Çözme Benzetim Laboratuar | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Belirli geçiş bandı ve ekleme/kesme kaybı hedefleri için mikrodalga filtre (Chebyshev/Butterworth vb.) sentezlemek ve hedefleri tutturmak. | Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Kararlılık (K, μ), kazanç (MSG/MAG) ve gürültü kısıtları altında tek kademeli mikrodalga yükselteç tasarlamak ve bias ağını kurmak. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Problem Çözme Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Tasarım sürecini standart çizim/simülasyon çıktıları ve ölçüm belirsizliği analiziyle desteklenen teknik rapor ve kısa sözlü sunumla iletmek. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Seminer Sözlü İnceleme / Anket Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İletim hattı teorisi, S-parametreler ve Smith diyagramıyla mikrodalga devre davranışını çözümlemek ve empedans eşleştirmesi yapmak. | 5 | 4 | 2 | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Mikroşerit tabanlı filtre, yükselteç ve osilatör topolojilerini boyutlandırmak ve EM simülasyon sonuçlarını yorumlamak. | 4 | 3 | 5 | 3 | 2 | - | - | - | - | - | - | - | ;
Belirli geçiş bandı ve ekleme/kesme kaybı hedefleri için mikrodalga filtre (Chebyshev/Butterworth vb.) sentezlemek ve hedefleri tutturmak. | 3 | 5 | 5 | 2 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | ;
Kararlılık (K, μ), kazanç (MSG/MAG) ve gürültü kısıtları altında tek kademeli mikrodalga yükselteç tasarlamak ve bias ağını kurmak. | 4 | 5 | 5 | 2 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | ;
Tasarım sürecini standart çizim/simülasyon çıktıları ve ölçüm belirsizliği analiziyle desteklenen teknik rapor ve kısa sözlü sunumla iletmek. | - | - | - | - | 1 | - | 5 | 4 | 1 | 2 | 2 | - | ;
Ortalama Değer | 3,2 | 3,4 | 3,4 | 1,8 | 1 | - | 1 | 0,8 | 0,2 | 0,4 | 0,4 | - |