EN
  • Anasayfa
  • EEM437 Mikrodalga Tekniği (2025 - 2026 / 7. Yarıyıl)
  • EN
EEM437 - Mikrodalga Tekniği
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Mikrodalga Tekniği EEM437 7 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Arş. Gör. Abdulkadir DALGIN Arş. Gör. Muhammed MALKOÇ
Ders Veren Doç. Dr. Ümit Çiğdem TURHAL
Amaç

Mikrodalgalar, iletim hatları, pasif mikrodalga elemanları ve dalga kılavuzları hakkında temel bilgi ve kavramların verilmesi, uygulamalarının tanıtılması.

Ders İçeriği

Giriş. İletim hatları. Hat denklemleri ve çözümleri, kayıplı ve kayıpsız hatlar, yansıma ve duran dalga oranı, güç iletimi. Smith diyagramı ve uygulamaları. Empedans uyumlama. Mikroşerit hatlar. S-parametreleri. Dalga kılavuzları. Pasif mikrodalga devreleri.

Ders Kaynakları Collin, R.E. 2000; Foundations for Microwave Engineering, Wiley, USA.
Sadiku, M. 2000; Elements of Electromagnetics, Oxford University Press, USA.
David M. Pozar, “Microwave Engineering”, Addision-Wesley Publishing Company
R.S. Elliott, An Introduction to Guided Waves and Microwave Circuits, Prentice-Hall
R. E. Collin, “Foundations for Microwave Engineering”, McGraw-Hill
David M. Pozar, Microwave and RF Wireless Systems, John Wiley & Sons,
Açıldığı Öğretim Yılı 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS 5,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Mikrodalga Mühendisliğine Giriş Ders
2 Temel Elektromanyetik teori kavramları Ders
3 İletim Hatları Teorisi Ders
4 İletim Hatları Ders
4 İletim Hatları Ders
6 Dalga Kılavuzları Ders
7 Dalga kılavuzlarında eşdeğer devre analizi ve saçılma matrisleri Ders
8 Empedans dönüşümü ve uyumlandırma teknikleri Ders
8 Empedans dönüşümü ve uyumlandırma teknikleri Ders
10 Mikrodalga Rezonatörler Ders
11 Güç Bölücüler, Yönlü Kuplörler Ders
12 Mikrodalga Filtreler Ders
13 Aktif Mikrodalga Devreleri Ders
13 Aktif Mikrodalga Devreleri Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
İletim hattı teorisi, S-parametreler ve Smith diyagramıyla mikrodalga devre davranışını çözümlemek ve empedans eşleştirmesi yapmak. Yazılı Sınav Ödev / Proje Problem Çözme Küçük Grup Tartışması Gösterim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Mikroşerit tabanlı filtre, yükselteç ve osilatör topolojilerini boyutlandırmak ve EM simülasyon sonuçlarını yorumlamak. Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Problem Çözme Benzetim Laboratuar Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Belirli geçiş bandı ve ekleme/kesme kaybı hedefleri için mikrodalga filtre (Chebyshev/Butterworth vb.) sentezlemek ve hedefleri tutturmak. Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer Gösterim Grup Çalışması Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Kararlılık (K, μ), kazanç (MSG/MAG) ve gürültü kısıtları altında tek kademeli mikrodalga yükselteç tasarlamak ve bias ağını kurmak. Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Problem Çözme Benzetim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
Tasarım sürecini standart çizim/simülasyon çıktıları ve ölçüm belirsizliği analiziyle desteklenen teknik rapor ve kısa sözlü sunumla iletmek. Ödev / Proje Sunum / Seminer Seminer Sözlü İnceleme / Anket Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
İletim hattı teorisi, S-parametreler ve Smith diyagramıyla mikrodalga devre davranışını çözümlemek ve empedans eşleştirmesi yapmak. 5 4 2 2 - - - - - - - -
Mikroşerit tabanlı filtre, yükselteç ve osilatör topolojilerini boyutlandırmak ve EM simülasyon sonuçlarını yorumlamak. 4 3 5 3 2 - - - - - - -
Belirli geçiş bandı ve ekleme/kesme kaybı hedefleri için mikrodalga filtre (Chebyshev/Butterworth vb.) sentezlemek ve hedefleri tutturmak. 3 5 5 2 1 - - - - - - -
Kararlılık (K, μ), kazanç (MSG/MAG) ve gürültü kısıtları altında tek kademeli mikrodalga yükselteç tasarlamak ve bias ağını kurmak. 4 5 5 2 1 - - - - - - -
Tasarım sürecini standart çizim/simülasyon çıktıları ve ölçüm belirsizliği analiziyle desteklenen teknik rapor ve kısa sözlü sunumla iletmek. - - - - 1 - 5 4 1 2 2 -
Ortalama Değer 3,2 3,4 3,4 1,8 1 - 1 0,8 0,2 0,4 0,4 -