Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Optik Haberleşme Sistemleri | EEM416 | 8 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün Öğretim |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Ümit Çiğdem TURHAL |
Ders Veren | Doç. Dr. Ümit Çiğdem TURHAL |
Amaç |
Fiber optic iletişim sistemi işlevlerini anlamak Fiber optic özelliklerini anlamak Optik vericiler ve alıcıları anlamak Temel optik kuvvetlendiricilerin çalışmasını anlamak Temel bir optik link tasarlamak |
Ders İçeriği |
Temel bileşenler ve teknolojilerin tanıtımı, fiber optik kılavuz yapısında dalga denklemi çözümü, aktif ve pasif optik bileşenler, WDM teknolojisi, fiber optik haberleşme ağları, yapıları ve fiber optik bilgi ağları, Fiber optik teknolojideki gelişmeler ve uygulanan teknikler |
Ders Kaynakları |
Fiber-Optic Communication Systems, 3rd Edition, by Govind P. Agrawal (Wiley)
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 5 | 4 | 20 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 16 | 48 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 4 | 2 | 8 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 5 | 25 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 4 | 2 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 127 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,98 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Fiberoptik haberleşme sistemleri, tarihsel gelişimi | |
2 | Fiber dalga kılavuzları, dalga denklemi ve çözümleri | |
3 | Adım-indeksi ve kademeli-index fiber dalga kılavuzları | |
4 | Tek modlu ve çok modlu dalga çözümleri | |
5 | Dalga klavuzunda bozulma | |
6 | Fiberde hız-mesafe çarpanı | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Optik vericiler, optik kaynaklarının modülasyonu, cıvıltı sinyalleri | |
9 | Optik alıcıları | |
10 | Dalgaboyu bölmeli çoğullama | |
11 | PDH, SDH ve optik iletim protokolleri | |
12 | Optik ağlar ve sistemler | |
13 | Sistem tasarım parametreleri | |
14 | Fiber optik link tasarım |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Fiberoptik iletişim sistemlerinin gereksinimlerinin belirlenmesi Fiberoptik bileşenlerin özelliklerinin hesaplanabilmesi Fiberoptik vericiler ve alıcıların seçimi Temel fiber optic system bileşenlerinin seçimi Fiber optic link tasarlamak |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Fiberoptik iletişim sistemlerinin gereksinimlerinin belirlenmesi Fiberoptik bileşenlerin özelliklerinin hesaplanabilmesi Fiberoptik vericiler ve alıcıların seçimi Temel fiber optic system bileşenlerinin seçimi Fiber optic link tasarlamak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |