Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Analog Haberleşme | EEM415 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Keziban ERKAL |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, analog haberleşme sistemlerini analiz edebilmek için gerekli olan kavramları tanıtmaktır. |
Ders İçeriği |
Haberleşme sistemlerine giriş, modülasyon türleri, iletişimdeki kısıtlamalar. Spektral analiz. Enerji ve güç spektral yoğunluğu. İşaretlerin doğrusal sistemlerden iletimi. Genlik modülasyonu (GM) türleri: Taşıyıcılı genlik modülasyonu, taşıyıcısı bastırılmış çift yan band modülasyonu, tek yan band modülasyonu, artık yan band modülasyonu. Genlik modülatörleri, demodülatörleri. Üstel modülasyon türleri: Frekans ve faz modülasyonu (FM, PM). Frekans modülatörleri, demodülatörleri. Frekans bölmeli çoğullama (FDM). GM radyo yayıncılığı, FM radyo yayıncılığı, süperheterodin alıcılar. Stereo FM. Televizyon yayıncılığı. |
Ders Kaynakları |
Fundamentals of Communication Systems, J. G. Proakis, M. Salehi, Prentice Hall, 2005, 1st Ed., ISBN: 0-13-147135-X
Communication Systems, S. Haykin, J. Wiley, 2001, 4th Ed., ISBN: 0-471-17869-1 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Haberleşme sistemlerinin temelleri. | Ders |
2 | İşaretler ve sistemler teorisinin gözden geçirilmesi. | Ders |
2 | İşaretler ve sistemler teorisinin gözden geçirilmesi. | Ders |
4 | Enerji ve güç işaretleri, özilişki fonksiyonları, enerji ve güç yoğunluk fonksiyonları. | Ders |
5 | İdeal iletim ve bozulma. | Ders |
6 | Modülasyonu kavramı. Taşıyıcısı bastırılmış çift yan-bantlı genlik modülasyonu ve demodülasyonu. | Ders |
7 | Büyük taşıyıcılı çift yan-bantlı genlik modülasyonu ve demodülasyonu. | Ders |
8 | Ara sınav | Ders |
9 | Spektrum verimliği: Tek yan bandlı genlik modülasyonu, Dik genlik modülasyonu, Artık yan band modülasyonu, Frekans bölmeli çoklama. | Ders |
10 | Modülatör ve demodülatör yapıları. Genlik modülasyonlu radyo alıcısı. | Ders |
11 | Açı modülasyonu: Faz modülasyonu (PM) ve frekans modülasyonu (FM). | Ders |
12 | Dar bantlı ve geniş bantlı frekans modülasyonu. | Ders |
13 | Frekans modülasyonlu işaretinin üretilmesi ve demodülasyonu, stereo FM. | Ders |
14 | Analog haberleşme sistemlerinin gürültü analizi. | Ders |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | Ders |
16 | Final sınavı | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İşaretleri ve sistemleri haberleşmeci gözüyle inceleyebilir ve değerlendirebilirler. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Genlik modülasyonlu sistemleri tasarım ve analiz yeteneği geliştirirler. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Frekans modülasyonlu sistemleri tasarım ve analiz yeteneği kazanırlar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Haberleşmenin temel problemlerine analog çözüm üretirler. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İşaretleri ve sistemleri haberleşmeci gözüyle inceleyebilir ve değerlendirebilirler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Genlik modülasyonlu sistemleri tasarım ve analiz yeteneği geliştirirler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Frekans modülasyonlu sistemleri tasarım ve analiz yeteneği kazanırlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Haberleşmenin temel problemlerine analog çözüm üretirler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |