Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Doğrusal Sistem Teorisi | EEM427 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Keziban ERKAL |
Ders Veren | |
Amaç |
Matris cebrinin temelleri, lineer vektör uzayı, dönüşümler, durum uzayı ve transfer fonksiyonları arasındaki ilişki, kontrol edilebilirlik ve gözlenebilirlik, geri beslemeli durum uzayı ile kutup kaydırma, gözlemci tasarımı. |
Ders İçeriği |
Giriş ve Tanımlamalar, Matris cebirinin temelleri, Durum uzayı eşitliklerinin çözümü, Durağanlık, Kontrol edilebilirlik, Gözlenebilirlik. Giriş-Çıkış Sistemleri ve Kavramları. Giriş-Çıkış Sistemlerinin Durağanlılığı. Geri Beslemeli Durum Uzayı Eşitlikleri. Gözlemciler. |
Ders Kaynakları |
Chen, C.T.(1999). Linear System Theory and Design. New York: Oxford Univ. Press.
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş, Lineer Sistemler Matematiği | Ders |
2 | Lineer Cebir Tekrarı, Özdeğer ve Özvektörler, Jordan Form | Ders |
3 | Doğrusal Zamanla Değişmez Sistemlerde Durum Denklemlerinin Çözümü | Ders |
4 | Doğrusal Zamanla Değişir Sistemlerde Durum Denklemlerinin Çözümü | Ders |
5 | Kararlılık Analizi | Ders |
6 | Kontrol edilebilirlik | Ders |
7 | Ara Sınav | Ders |
8 | Gözlenebilirlilik | Ders |
9 | Giriş-Çıkış Sistemleri ve Gerçeklenmesi | Ders |
10 | Minimal Gerçekleme | Ders |
11 | Durum Geri-besleme, Kontroler Formu | Ders |
12 | Gözlemciler | Ders |
13 | Azaltılmış derecede Gözlemciler | Ders |
14 | Uygulamalar | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Doğrusal Sistem Teorisinin temel kavramlarını ve ana konuları bilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Doğrusal Sistem Teorisi ile ilgili problemleri değerlendirip çözebilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Doğrusal Sistem Teorisini mühendislik uygulamalarında kullanabilir.mühendislik uygulamalarında kullanabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Doğrusal Sistem Teorisi ile problemleri araştırıp yeni çözüm önerileri sunabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Doğrusal Sistem Teorisinin temel kavramlarını ve ana konuları bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Doğrusal Sistem Teorisi ile ilgili problemleri değerlendirip çözebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Doğrusal Sistem Teorisini mühendislik uygulamalarında kullanabilir.mühendislik uygulamalarında kullanabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Doğrusal Sistem Teorisi ile problemleri araştırıp yeni çözüm önerileri sunabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |