Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mikroişlemci Uygulamaları | EEM433 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Laboratuvar ortamında deneysel çalışma yaparak yüz yüze eğitim. |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Temel mikroişlemci ve mikrodenetleyici mimari yapısının verilmesi, sayısal ölçme/kontrol/kumanda işlemlerinin gerçekleştirilmesi için gerekli olan çevre birimlerine (ADC, DAC, PWM, EEPROM, SPI, vb.) sahip gelişmiş bir mikrodenetleyici mimarisinin verilmesi, mimariye dayalı adresleme yöntemlerini kullanarak makine dilinde programlama yeteneğinin geliştirilmesi, kesme kaynaklarının kullanılabilmesi, problem çözüm algoritmalarının geliştirilmesi yeteneklerinin kazandırılması. |
Ders İçeriği |
MicroC derleyicisi ve PIC18F4550 için C programlama ile program yazımı. Basit MicroC uygulamalarının incelenmesi. Mikrodenetleyici mimarilerinin incelenmesi. Timer ve interrupt konularının öğrenciye kavratılması. CCP, ECCP, SSP, MSSP, A/D ve comparator donanım birimlerinin incelenmesi. RTC, ısı, ses ve rotary pulse encoder uygulamalarının öğrenciye aktarımı. PIC18F4550 ile motor uygulamaları. |
Ders Kaynakları |
MicroC ve PIC18F4550 (2. Baskı)
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2011 - 2012 2012 - 2013 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 4 | 1 | 4 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 10 | 3 | 30 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 3 | 4 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 3 | 3 | 9 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 3 | 12 | 36 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 6 | 4 | 24 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 127 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,98 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Mikroişlemcilere Giriş ve özet bilgiler | |
2 | Mikroişlemci uygulamalarının ve laboratuvar sistemlerinin tanıtılması, proje grup ve konularının dağıtılması | |
3 | Mikrodenetleyici, mikroişlemci ve PC yapıları | |
4 | Deney 1 : İşaret (Fonksiyon) Üretici | |
5 | Deney 2: Seri Giriş Çıkış | |
6 | Deney 3: Doğrudan Bellek Erişimli (DMA) Giriş Çıkış | |
7 | Deney 4: Kesmeli Giriş Çıkış | |
8 | Deney 5: Beklemeli Çalışma ve Zaman Sınırlı İşler | |
9 | Deney 6: HLVD ve USB | |
10 | Deney 7: Adım Motorunun Kontrolü | |
11 | Deney 8: Analog-Sayısal Dönüşüm (ADC) | |
12 | Multi-Tasking ve RTOS uygulamaları | |
13 | Proje sunumları | |
14 | Final sınavı |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Seri ve paralel veri iletimi ile harici çevre ile haberleşebilme yeteneğinin gelişmesi. | |||
Kesme kaynaklarının öğrenilmesi ve kullanabilme yeteneğinin geliştirilmesi. | |||
Günümüzde elektrik-elektronik mühendisleri için öğrenilmesi çok önemli olan mikrodenetleyiciler hakkında bilgi sahibi olacaklar ve programlayabileceklerdir. | |||
Gelişmiş mikrodenetleyici mimarisi ve çevre birimlerini öğrenmek. | |||
Öğrenciler gömülü sistemler hakkında kısa zamanda bilgi sahibi olacaklardır. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Seri ve paralel veri iletimi ile harici çevre ile haberleşebilme yeteneğinin gelişmesi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kesme kaynaklarının öğrenilmesi ve kullanabilme yeteneğinin geliştirilmesi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Günümüzde elektrik-elektronik mühendisleri için öğrenilmesi çok önemli olan mikrodenetleyiciler hakkında bilgi sahibi olacaklar ve programlayabileceklerdir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Gelişmiş mikrodenetleyici mimarisi ve çevre birimlerini öğrenmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler gömülü sistemler hakkında kısa zamanda bilgi sahibi olacaklardır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |