Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bilgisayar Mimarisi | EEM449 | 8 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Keziban ERKAL |
Ders Veren | |
Amaç |
Bilgisayarların temel mantığını hem donanımsal hem de yazılımsal olarak tanımak ve bu konuda az çok fikir sahibi olmak. |
Ders İçeriği |
Sayısal Elemanlar, Veri Gösterimi, Yazaç Aktarımı ve Mikro İşlemler, Temel Bilgisayar Yapısı ve Devreleri, Temel Bilgisayar Programlanması, Merkezi İşlemci Birimi, Bilgisayar Aritmetiği, Verilog Programlama Dili ve Bu Dili Kullanarak Devre Tasarlama. |
Ders Kaynakları |
Bilgisayar Sistemleri Mimarisi, Morris Mano, Literatür Yayınları, ISBN: 975-8431-31-5
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2012 - 2013 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sayısal Elemanlar, | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | Veri Gösterimi | |
3 | Yazaç Aktarımı ve Mikro İşlemler | |
5 | Temel Bilgisayar Yapısı ve Devreleri | |
5 | Temel Bilgisayar Yapısı ve Devreleri | |
5 | Temel Bilgisayar Yapısı ve Devreleri | |
7 | Temel Bilgisayar Programlanması | |
7 | Temel Bilgisayar Programlanması | |
9 | Merkezi İşlemci Birimi | |
9 | Merkezi İşlemci Birimi | |
11 | Bilgisayar Aritmetiği | |
12 | Verilog Programlama Dili | |
13 | Verilog Programlama Diliyle Devre Tasarımı | |
13 | Verilog Programlama Diliyle Devre Tasarımı |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bilgisayar aritmetiği hakkında bilgi sahibi olmak | |||
Verilog programlama dilini öğrenip sayısal lojik devreler tasarlamak | |||
Basit fakat komut kümesi tam olan bir bilgisayar sistemini hem donanımsal hem de yazılımsal olarak tanımak | |||
Merkezi işlemci birimi hakkında bilgi sahibi olmak |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar aritmetiği hakkında bilgi sahibi olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Verilog programlama dilini öğrenip sayısal lojik devreler tasarlamak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Basit fakat komut kümesi tam olan bir bilgisayar sistemini hem donanımsal hem de yazılımsal olarak tanımak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Merkezi işlemci birimi hakkında bilgi sahibi olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |