Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
GSM Haberleşme Sistemleri | EEM418 | 8 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Abdulkadir DALGIN Dr. Öğr. Üyesi Ayşenur TÜRKMEN |
Ders Veren | |
Amaç |
Mobil haberleşme sistemlerinin alt yapısını kavratarak ilgili 1G,2G 3G 4,G ve ileride oluşacak G.enerasyonların (AMPS, GSM, CDMA 2000, WCDMA, (UMTS), LTE Wimax ve türevleri teknolojilerin) çalışma prensiplerini öğretmeyi amaçlanmaktadır. Ayrıca GPS ile diğer GNSS sistemlerinin segmentlerinin çalışma prensiplerinin öğretilmesi bu dersin amacını oluşturmaktadır. |
Ders İçeriği |
Mobil haberleşme sistemlerinin temel bileşenlerine genel bakış, aygıt kurulumlarında RF etkisi ve iş sağlığı ve güvenliği tedbirleri Sisteminin tarihçesi ve Birinci nesil analog sebekeler (AMPS, NMT, TACS). ikinci nesil sayısal sebekeler (GSM 900,1800, 1900, TDMA, CDMA). GSM sebeke mimarisi. Üçüncü nesil sebekeler (UMTS).UniversalMobile Telecommunications Systems). Sanal Mobil Ag Operatörü (MVNO), TETRA Karasal Trunk Radyo 4.Nesil Şebekeler (LTE, Wimax) STM, ATM, SDH (Senkron Dijital Hiyerarsi), TINA, APCO25. Kısa Mesafeli veri Transfer sistemleri (80211.a/b/g/n) bluetooth NFC Seyrüsefer Teknolojileri, GNSS Sistemleri |
Ders Kaynakları |
COMMUNICATION Ocak/Şubat-2000 Sayı 12 Developed Communication Lecture Notes Technologies 1995 Eylül Sayı 19, Kasım Say1 21, 1996 Ocak Sayı 23 LTE for UMTS OFDMA and SC-FDMA Based Radio Access, Wiley Inertial Navigation and Integration, Wiley
COMMUNICATION Ocak/Şubat-2000 Sayı 12 Developed Communication Lecture Notes Technologies 1995 Eylül Sayı 19, Kasım Say1 21, 1996 Ocak Sayı 23 LTE for UMTS OFDMA and SC-FDMA Based Radio Access, Wiley Inertial Navigation and Integration, Wiley |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
2 | Mobil Şebeke unsurlarına genel bakış ve bu unsurların RF etksine bağlı olarak iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili dikkat edilmesi gerekenler. | Ders |
2 | Mobil Şebeke unsurlarına genel bakış ve bu unsurların RF etksine bağlı olarak iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili dikkat edilmesi gerekenler. | Ders |
3 | Kablolu ve Kablosuz Şebeke İletişiminin Tarihçesi | Ders |
4 | Birinci nesil analog şebekeler (AMPS, NMT, TACS) | Ders |
5 | İkinci nesil sayısal şebekeler (GSM 900,1800, 1900, TDMA, CDMA) | Ders |
6 | GSM şebeke elemanları, GSM şebeke mimarisi | Ders |
7 | GPRS, EDGE data transferi ve GSM Spektrumu | Ders |
8 | 3G şebekeler (WCDMA CDMA2000 UMTS HSPA vb) | Ders |
9 | Spektrum Ölçümleri | Ders |
10 | 4.Nesil (LTE vb) şebekeler yeni nesil şebeke elemanları | Ders |
11 | 5. Nesil Deneysel Çalışmaları ve Uygulamaları | Ders |
12 | Sanal Mobil Ağ Operatörü (MVNO), TETRA Telsiz Sistemi | Ders |
13 | Uydu Telefon ve Data Şebekeleri. | Ders |
14 | GNSS Küresel Uydu Seyrüsefer Sistemleri. Trileterasyon. Konum Bulma ve NMEA Mesajlaşma formatları | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Matematik, Fen bilimleri ve Elektrik-Elektronik mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme becerisine sahiptir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Çağımızın gerektirdiği bilişim teknolojileri ile Elektrik Elektronik Mühendisliği alanında yetkin ve verimli olarak kullanabilme yeteğine sahip olmak ve bu teknolojileri takip edebilmek. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Elektrik Elektronik Mühendisliği alanının gerektirdiği algoritma ve teknikleri ve geçmiş verileri analizederek, yeni durumlar karşısında akıllı algılama ve tahmin yöntemlerini kullanabilmek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Matematik, Fen bilimleri ve Elektrik-Elektronik mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme becerisine sahiptir | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Çağımızın gerektirdiği bilişim teknolojileri ile Elektrik Elektronik Mühendisliği alanında yetkin ve verimli olarak kullanabilme yeteğine sahip olmak ve bu teknolojileri takip edebilmek. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Elektrik Elektronik Mühendisliği alanının gerektirdiği algoritma ve teknikleri ve geçmiş verileri analizederek, yeni durumlar karşısında akıllı algılama ve tahmin yöntemlerini kullanabilmek | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Matematik, Fen bilimleri ve Elektrik-Elektronik mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme becerisine sahiptir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çağımızın gerektirdiği bilişim teknolojileri ile Elektrik Elektronik Mühendisliği alanında yetkin ve verimli olarak kullanabilme yeteğine sahip olmak ve bu teknolojileri takip edebilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Elektrik Elektronik Mühendisliği alanının gerektirdiği algoritma ve teknikleri ve geçmiş verileri analizederek, yeni durumlar karşısında akıllı algılama ve tahmin yöntemlerini kullanabilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Matematik, Fen bilimleri ve Elektrik-Elektronik mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme becerisine sahiptir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çağımızın gerektirdiği bilişim teknolojileri ile Elektrik Elektronik Mühendisliği alanında yetkin ve verimli olarak kullanabilme yeteğine sahip olmak ve bu teknolojileri takip edebilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Elektrik Elektronik Mühendisliği alanının gerektirdiği algoritma ve teknikleri ve geçmiş verileri analizederek, yeni durumlar karşısında akıllı algılama ve tahmin yöntemlerini kullanabilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |