EN
  • Anasayfa
  • EEM418 GSM Haberleşme Sistemleri (2024 - 2025 / 8. Yarıyıl)
  • EN
EEM418 - GSM Haberleşme Sistemleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
GSM Haberleşme Sistemleri EEM418 8 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi yüz yüze
EBS Koordinatörü Arş. Gör. Abdulkadir DALGIN Dr. Öğr. Üyesi Ayşenur TÜRKMEN
Ders Veren
Amaç

Mobil haberleşme sistemlerinin alt yapısını kavratarak ilgili 1G,2G 3G 4,G ve ileride oluşacak G.enerasyonların (AMPS, GSM, CDMA 2000, WCDMA, (UMTS), LTE Wimax ve türevleri teknolojilerin) çalışma prensiplerini öğretmeyi amaçlanmaktadır. Ayrıca GPS ile diğer GNSS sistemlerinin segmentlerinin çalışma prensiplerinin öğretilmesi bu dersin amacını oluşturmaktadır.

Ders İçeriği

Mobil haberleşme sistemlerinin temel bileşenlerine genel bakış, aygıt kurulumlarında RF etkisi ve iş sağlığı ve güvenliği tedbirleri Sisteminin tarihçesi ve Birinci nesil analog sebekeler (AMPS, NMT, TACS). ikinci nesil sayısal sebekeler (GSM 900,1800, 1900, TDMA, CDMA). GSM sebeke mimarisi. Üçüncü nesil sebekeler (UMTS).UniversalMobile Telecommunications Systems). Sanal Mobil Ag Operatörü (MVNO), TETRA Karasal Trunk Radyo 4.Nesil Şebekeler (LTE, Wimax) STM, ATM, SDH (Senkron Dijital Hiyerarsi), TINA, APCO25. Kısa Mesafeli veri Transfer sistemleri (80211.a/b/g/n) bluetooth NFC Seyrüsefer Teknolojileri, GNSS Sistemleri

Ders Kaynakları COMMUNICATION Ocak/Şubat-2000 Sayı 12 Developed Communication Lecture Notes Technologies 1995 Eylül Sayı 19, Kasım Say1 21, 1996 Ocak Sayı 23 LTE for UMTS OFDMA and SC-FDMA Based Radio Access, Wiley Inertial Navigation and Integration, Wiley
COMMUNICATION Ocak/Şubat-2000 Sayı 12 Developed Communication Lecture Notes Technologies 1995 Eylül Sayı 19, Kasım Say1 21, 1996 Ocak Sayı 23 LTE for UMTS OFDMA and SC-FDMA Based Radio Access, Wiley Inertial Navigation and Integration, Wiley
Açıldığı Öğretim Yılı 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
2 Mobil Şebeke unsurlarına genel bakış ve bu unsurların RF etksine bağlı olarak iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili dikkat edilmesi gerekenler. Ders
2 Mobil Şebeke unsurlarına genel bakış ve bu unsurların RF etksine bağlı olarak iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili dikkat edilmesi gerekenler. Ders
3 Kablolu ve Kablosuz Şebeke İletişiminin Tarihçesi Ders
4 Birinci nesil analog şebekeler (AMPS, NMT, TACS) Ders
5 İkinci nesil sayısal şebekeler (GSM 900,1800, 1900, TDMA, CDMA) Ders
6 GSM şebeke elemanları, GSM şebeke mimarisi Ders
7 GPRS, EDGE data transferi ve GSM Spektrumu Ders
8 3G şebekeler (WCDMA CDMA2000 UMTS HSPA vb) Ders
9 Spektrum Ölçümleri Ders
10 4.Nesil (LTE vb) şebekeler yeni nesil şebeke elemanları Ders
11 5. Nesil Deneysel Çalışmaları ve Uygulamaları Ders
12 Sanal Mobil Ağ Operatörü (MVNO), TETRA Telsiz Sistemi Ders
13 Uydu Telefon ve Data Şebekeleri. Ders
14 GNSS Küresel Uydu Seyrüsefer Sistemleri. Trileterasyon. Konum Bulma ve NMEA Mesajlaşma formatları Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Matematik, Fen bilimleri ve Elektrik-Elektronik mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme becerisine sahiptir Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Çağımızın gerektirdiği bilişim teknolojileri ile Elektrik Elektronik Mühendisliği alanında yetkin ve verimli olarak kullanabilme yeteğine sahip olmak ve bu teknolojileri takip edebilmek. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Elektrik Elektronik Mühendisliği alanının gerektirdiği algoritma ve teknikleri ve geçmiş verileri analizederek, yeni durumlar karşısında akıllı algılama ve tahmin yöntemlerini kullanabilmek Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Matematik, Fen bilimleri ve Elektrik-Elektronik mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme becerisine sahiptir Ders Dinleme ve anlamlandırma
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. Ders Dinleme ve anlamlandırma
Çağımızın gerektirdiği bilişim teknolojileri ile Elektrik Elektronik Mühendisliği alanında yetkin ve verimli olarak kullanabilme yeteğine sahip olmak ve bu teknolojileri takip edebilmek. Ders Dinleme ve anlamlandırma
Elektrik Elektronik Mühendisliği alanının gerektirdiği algoritma ve teknikleri ve geçmiş verileri analizederek, yeni durumlar karşısında akıllı algılama ve tahmin yöntemlerini kullanabilmek Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Matematik, Fen bilimleri ve Elektrik-Elektronik mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme becerisine sahiptir - - - - - - - - - - - -
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. - - - - - - - - - - - -
Çağımızın gerektirdiği bilişim teknolojileri ile Elektrik Elektronik Mühendisliği alanında yetkin ve verimli olarak kullanabilme yeteğine sahip olmak ve bu teknolojileri takip edebilmek. - - - - - - - - - - - -
Elektrik Elektronik Mühendisliği alanının gerektirdiği algoritma ve teknikleri ve geçmiş verileri analizederek, yeni durumlar karşısında akıllı algılama ve tahmin yöntemlerini kullanabilmek - - - - - - - - - - - -
Matematik, Fen bilimleri ve Elektrik-Elektronik mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme becerisine sahiptir - - - - - - - - - - - -
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. - - - - - - - - - - - -
Çağımızın gerektirdiği bilişim teknolojileri ile Elektrik Elektronik Mühendisliği alanında yetkin ve verimli olarak kullanabilme yeteğine sahip olmak ve bu teknolojileri takip edebilmek. - - - - - - - - - - - -
Elektrik Elektronik Mühendisliği alanının gerektirdiği algoritma ve teknikleri ve geçmiş verileri analizederek, yeni durumlar karşısında akıllı algılama ve tahmin yöntemlerini kullanabilmek - - - - - - - - - - - -