Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sayısal Analiz Yöntemleri | EEM441 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Abdulkadir DALGIN |
Ders Veren | |
Amaç |
Mühendislik problemlerinin çözümünde kullanılan sayısal yöntemlere giriş yapılarak etkin ve yaygın kullanılan çözüm tekniklerinin temellerini örneklerle uygulamalı olarak öğretmek ve sayısal problemlerin çözümünde bilgisayar programlarını kullanabilme becerisi ile birlikte programlamanın genel algoritma mantığını öğrenciye kazandırmayı hedeflemektedir. |
Ders İçeriği |
Mühendislik problemleri için modelleme teknikleri, Programlama ve yazılım algoritmasına giriş, Denklem köklerinin bulunmasında açık yöntemler, Doğrusal denklem takımlarının çözümleri ve matris cebri, Eğri uydurma, İnterpolasyon, Sayısal integral çözüm teknikleri ve mühendislik uygulamaları. |
Ders Kaynakları |
M. Bakioğlu, Sayısal Analiz, 2011.
İbrahim Uzun, Nümerik Analiz, Beta Yayınları, 2011. İrfan Karagöz, Sayısal Analiz ve Mühendislik Uygulamaları, Dora Yayıncılık, 2017 G.Amirali, H.Duru, Nümerik Analiz, Pegem Yayıncılık, 2002 Ralston, A. , Rabinowitz,P. , “A First Course in Numerical Analysis”, McGraw-Hill,(1983). Chapra, S.C., Canale, R.P., “Numerical Methods for Engineers”,McGraw-Hill, Second Edition , (1988). Constantinides, Alkis, Navid Mostouf, “Numerical Methods for Chemical Engineers with MATLAB Applications”, Prentice Hall, 1999. Recep Tapramaz, Sayısal Çözümleme, Literature Yayıncılık, 2002. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | 1 Kimya mühendisliğinde karşılaşılabilecek matematik problemler bu problemlerin özellikleri, problemlerin çözümüne sayısal yaklaşım ve çözümde sorun teşkil edebilecek hata kaynakları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | Modelleme, sayısal yaklaşımlar ve hata analizi, Taylor seri açılımı ve uygulamaları | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
3 | Denklemlerin kökleri, açık ve kapalı metotlar | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
4 | Doğrusal olmayan denklem sistemleri ve sayısal yöntemlerle çözümlenmesi; Denklem Köklerinin Bulunması: Yarıya bölme yöntemi, Regula falsi yöntemi, ters enterpolasyon | Ders Problem Çözme |
5 | Polinom köklerini bulma yöntemleri basit iterasyon Newton Raphson yöntemi, secant yöntemi kullanılarak çözümü | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
6 | Lagrange Polinomları kullanılarak enterpolasyon, Ekstrapolasyon. | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
7 | Verileri doğru denklemine uydurma, En küçük kareler yöntemi | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
8 | Sonlu Farklar ve interpolasyon teknikleri: İleri, geri ve merkezi fark hesaplamaları | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
9 | Matris işlemlerine giriş | Ders Problem Çözme |
10 | Doğrusal denklem sistemlerinin sayısal çözümü: Cramer yöntemi, matris tersi yöntemi, Gauss eliminasyonu, | Ders Problem Çözme |
11 | Gauss Jordan yöntemi, LU Ayırma yöntemi | Ders Problem Çözme |
12 | Gauss Siedel ve Jacobi yöntemleri | Ders Problem Çözme |
13 | Sayısal integrasyon: Trapezoidal ve Simpson yöntemleri | Ders Problem Çözme |
14 | Sayısal integrasyon: Trapezoidal ve Simpson yöntemleri, | Ders Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Mühendislik problemlerinin çözümünde sayısal analizin önemini bilir | Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
Problemleri formüle edebilir | Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
Problem çözümleri için uygun sayısal yöntemi seçebilir. | Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
Sayısal çözüm ile tartışma ve sonuç çıkarma becerisi | Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mühendislik problemlerinin çözümünde sayısal analizin önemini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Problemleri formüle edebilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Problem çözümleri için uygun sayısal yöntemi seçebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sayısal çözüm ile tartışma ve sonuç çıkarma becerisi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |