Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Elektromanyetik Uyumluluk | EEM438 | 8 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı, Elektromanyetik Uyumluluk (EMU) kavramlarını vermek ve elektromanyetik uyumlu sistem ve devrelerin tasarımı için gerekli yöntem ve stratejileri öğretmektir. |
Ders İçeriği |
Elektromanyetik Uyumluluğa (EMU) giriş, Elektromanyetik (EM) alan kuramını hatırlatılması, Elektromanyetik girişim (EMI) kaynakları, Elektrostatik boşalma, Ekranlama kuramı ve uygulamaları, Topraklama, Kablolama, EMI Filtreleri, EMU düzenlemeleri ve testleri, Frekans planlaması. |
Ders Kaynakları |
Nİyazi Arı, Şükrü Özen, "Elektromanyetik Uyumluluk"
Henry W. Ott "Electromagnetic Compatibility Engineering" |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2012 - 2013 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 3 | 9 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 2 | 2 | 4 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 3 | 1 | 3 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 7 | 2 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 3 | 3 | 9 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 3 | 1 | 3 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 1 | 2 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 8 | 1 | 8 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 6 | 3 | 18 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 3 | 2 | 6 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 6 | 1 | 6 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | EMG ve EMU Kavramlarına Giriş | |
2 | Avrupa Birliği Direktifleri, Standartlar, Yekili Kurumlar | |
3 | Elektromanyetik Dalgalar ve Antenler | |
4 | Gürültü ve Frekans Analizi | |
5 | Dalgalanma ve Titreşim Etkileri | |
6 | EMU Standartları ve Test Ortamları | |
7 | EMU Problemlerinin Nümerik Modellenmeleri | |
8 | Ekranlama Tasarım Adımları | |
9 | Kablolar, Konnektörler - Topraklama | |
10 | Koruyucu Devre Elemanları | |
11 | Filtreler | |
12 | PCB Tasarım Adımları | |
13 | Mixed-Signal PCB Tasarımı |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Düşük ve yüksek frekanlardaki bağlaşım mekanizmalarını ayırt edebilir. | |||
Statik yük üretimini ve korunma yöntemleri öğrenir. | |||
EMU düzenlemelerini, testlerini ve ölçmelerini öğrenir. | |||
Elektromanyetik filitre tasarlar. | |||
Elektromanyetik uyumluluk kavramlarını anlar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Düşük ve yüksek frekanlardaki bağlaşım mekanizmalarını ayırt edebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Statik yük üretimini ve korunma yöntemleri öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
EMU düzenlemelerini, testlerini ve ölçmelerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Elektromanyetik filitre tasarlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Elektromanyetik uyumluluk kavramlarını anlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |