EN
  • Anasayfa
  • EEM438 Elektromanyetik Uyumluluk (2024 - 2025 / 8. Yarıyıl)
  • EN
EEM438 - Elektromanyetik Uyumluluk
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Elektromanyetik Uyumluluk EEM438 8 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren
Amaç

Dersin amacı, Elektromanyetik Uyumluluk (EMU) kavramlarını vermek ve elektromanyetik uyumlu sistem ve devrelerin tasarımı için gerekli yöntem ve stratejileri öğretmektir.

Ders İçeriği

Elektromanyetik Uyumluluğa (EMU) giriş, Elektromanyetik (EM) alan kuramını hatırlatılması, Elektromanyetik girişim (EMI) kaynakları, Elektrostatik boşalma, Ekranlama kuramı ve uygulamaları, Topraklama, Kablolama, EMI Filtreleri, EMU düzenlemeleri ve testleri, Frekans planlaması.

Ders Kaynakları Nİyazi Arı, Şükrü Özen, "Elektromanyetik Uyumluluk"
Henry W. Ott "Electromagnetic Compatibility Engineering"
Açıldığı Öğretim Yılı 2012 - 2013 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 3 3 9
Önceden planlanmış özel beceriler Özel Destek / Yapısal Örnekler 2 2 4
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 3 1 3
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 7 2 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 3 3 9
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 3 1 3
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 2 1 2
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri 8 1 8
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 6 3 18
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 3 2 6
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma İnceleme / Anket Çalışması 2 1 2
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 6 1 6
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 128
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 EMG ve EMU Kavramlarına Giriş
2 Avrupa Birliği Direktifleri, Standartlar, Yekili Kurumlar
3 Elektromanyetik Dalgalar ve Antenler
4 Gürültü ve Frekans Analizi
5 Dalgalanma ve Titreşim Etkileri
6 EMU Standartları ve Test Ortamları
7 EMU Problemlerinin Nümerik Modellenmeleri
8 Ekranlama Tasarım Adımları
9 Kablolar, Konnektörler - Topraklama
10 Koruyucu Devre Elemanları
11 Filtreler
12 PCB Tasarım Adımları
13 Mixed-Signal PCB Tasarımı
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Düşük ve yüksek frekanlardaki bağlaşım mekanizmalarını ayırt edebilir.
Statik yük üretimini ve korunma yöntemleri öğrenir.
EMU düzenlemelerini, testlerini ve ölçmelerini öğrenir.
Elektromanyetik filitre tasarlar.
Elektromanyetik uyumluluk kavramlarını anlar.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Düşük ve yüksek frekanlardaki bağlaşım mekanizmalarını ayırt edebilir. - - - - - - - - - - - -
Statik yük üretimini ve korunma yöntemleri öğrenir. - - - - - - - - - - - -
EMU düzenlemelerini, testlerini ve ölçmelerini öğrenir. - - - - - - - - - - - -
Elektromanyetik filitre tasarlar. - - - - - - - - - - - -
Elektromanyetik uyumluluk kavramlarını anlar. - - - - - - - - - - - -