Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Elektrik-Elektronik Mühendisliğine Giriş | EEM103 | 1 | 1 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Muhammed MALKOÇ |
Ders Veren | Prof. Dr. Mehmet KURBAN |
Amaç |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü ile ilgili gelen yeni öğrencilere bölümü tanıtmak ve temel bilgileri verme amaçlı bir derstir. |
Ders İçeriği |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü’nde ders ve uygulama olarak işlenen konuların bu alanla ilgili endüstri ve araştırma kurumlarında çalışacak mühendisler için neden ve nasıl kullanılacağı, çeşitli konularda ele alınan problemlerin hangi yöntemlerle nasıl çözüleceği; Devreler ve Sistemler, Elektronik, Elektrik, Kontrol, Haberleşme, Mikrodalga Sistemlerinin tanımı; Bu dallarda eğitim ve meslek uygulamalarından örnekler. |
Ders Kaynakları |
Elektrik Mühendisliğinin Temelleri
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 72 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,82 | |||
AKTS | 2,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bölüm tanıtımı | |
2 | Elektrik Elektronik Mühendisliği | |
3 | Temel Kavramlar | |
4 | Elektrik Elektronik mühendisliğinin Çalışma Alanları | |
5 | Ölçme ve standartlar | |
6 | Elektrik-Elektronik alanındaki buluşlar | |
7 | Akım, gerilim, güç, devre parametreleri | |
8 | Enerji kaynakları | |
9 | Yenilenebilir Enerji | |
10 | Teknik tanıtım | |
10 | Teknik tanıtım |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
EEM’in başlıca alt alanlarını ve temel kavramlarını açıklar; matematik ve fenle ilişkisini kurar. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
KCL/KVL ve temel devre yasalarını kullanarak basit DC/AC devreleri analiz eder ve hesaplar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders Problem Çözme Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Temel ölçüm araçlarını (multimetre/oscilloscope vb.) güvenli ve doğru biçimde kullanarak ölçüm yapar; laboratuvar güvenliği kurallarını uygular. | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Problem Çözme Gösterim Laboratuar | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Basit devre/sistemleri bir simülasyon yazılımı ile modelleyip çalıştırır; sonuçları yorumlar ve deneyle karşılaştırır. | Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Problem Çözme Gösterim Benzetim | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Teknik bir konuyu kısa rapor ve sunumla açık, anlaşılır biçimde iletir; küçük ekiplerde etkin çalışır ve temel meslek etiği ilkelerine uyar. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Seminer Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
EEM’in başlıca alt alanlarını ve temel kavramlarını açıklar; matematik ve fenle ilişkisini kurar. | 4 | - | - | - | - | - | 1 | - | 2 | - | - | - | ;
KCL/KVL ve temel devre yasalarını kullanarak basit DC/AC devreleri analiz eder ve hesaplar. | 2 | 4 | 1 | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Temel ölçüm araçlarını (multimetre/oscilloscope vb.) güvenli ve doğru biçimde kullanarak ölçüm yapar; laboratuvar güvenliği kurallarını uygular. | 1 | - | - | 3 | - | - | - | - | - | 2 | - | 4 | ;
Basit devre/sistemleri bir simülasyon yazılımı ile modelleyip çalıştırır; sonuçları yorumlar ve deneyle karşılaştırır. | 1 | 2 | - | 4 | 2 | - | - | - | - | - | - | - | ;
Teknik bir konuyu kısa rapor ve sunumla açık, anlaşılır biçimde iletir; küçük ekiplerde etkin çalışır ve temel meslek etiği ilkelerine uyar. | - | - | - | - | - | 3 | 4 | - | - | 2 | - | - | ;
Ortalama Değer | 1,6 | 1,2 | 0,2 | 1,8 | 0,4 | 0,6 | 1 | - | 0,4 | 0,8 | - | 0,8 |