Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bilgisayara Giriş | EEM101 | 1 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. İdil IŞIKLI ESENER |
Ders Veren | Doç. Dr. İdil IŞIKLI ESENER |
Amaç |
Bu dersin amacı, temel bilgisyar bilgisi verilerek ve uygulama yaptırılarak öğrencilerin bilgisayarı daha etkin kullanmasını sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Temel Bilgiler, Windows İşletim Sistemi, Kelime İşleme Programı, Hesap Tablosu Programı, Sunum Hazırlama Programı, Algoritmalar, Temel MATLAB Bilgileri |
Ders Kaynakları |
Ders ile ilgili kitaplar ve internet kaynakları
Computer Science, J.G.Brookshear, Addison Wesley, 2000 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 7 | 7 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 4 | 4 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 7 | 7 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 10 | 20 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 8 | 24 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 13 | 26 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 107 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,20 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Temel Bilgiler, Bilgisayar Donanımı Bileşenleri, Windows İşletim Sistemi | |
2 | Kelime İşleme Programı | |
3 | Kelime İşleme Uygulamaları | |
4 | Hesap Tablosu Programı | |
5 | Hesap Tablosu Uygulamaları | |
6 | Sunum Hazırlama Programı | |
7 | Sunum Hazırlama Uygulamaları | |
8 | Sayı Sistemleri ve Mantık Fonksiyonları, Ara Sınav | |
9 | Sayı Sistemleri ve Mantık Fonksiyonları | |
10 | Sayısal Devre Tasarımı ve Uygulamaları | |
11 | Algoritmalar ve Akış Diyagramları | |
12 | MATLAB'A Giriş | |
13 | MATLAB'da Koşullu İfadelerin Kullanımı | |
14 | MATLAB'da Döngü İfadelerinin Kullanımı |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci, Word, Excel, PowerPoint programlarını etkin bir şekilde kullanır. | |||
Öğrenci, bilgisayar kullanımını ve temel bilgisayar kavramlarını öğrenir. | |||
Öğrenci, yazılım/donanım kavramları ve çeşitlerini kavrar. | |||
Öğrenci, problem çözümü için algoritma geliştirir, akış diyagramı oluşturur. | |||
Öğrenci, oluşturulan algoritmayı MATLAB'da gerçekler. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci, Word, Excel, PowerPoint programlarını etkin bir şekilde kullanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci, bilgisayar kullanımını ve temel bilgisayar kavramlarını öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci, yazılım/donanım kavramları ve çeşitlerini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci, problem çözümü için algoritma geliştirir, akış diyagramı oluşturur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci, oluşturulan algoritmayı MATLAB'da gerçekler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |