EN
  • Anasayfa
  • EEM104 Bilgisayar Programlama (2024 - 2025 / 1. Yarıyıl)
  • EN
EEM104 - Bilgisayar Programlama
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Bilgisayar Programlama EEM104 1 2 + 2 5,0 Pdf
Birim Bölüm
ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Laboratuvar ortamında her öğrencinin program yazması sağlanarak interaktif bir öğrenme biçimi benimsenmiştir. Dersin anlatımı program yazımı ağırlıklıdır. Problemi kavrama ve programlama öncesi yapılması gerekenler çalışılmakta ve program sonrası hata ayıklama ve tartışma süreçleri gerçekleşmektedir.
EBS Koordinatörü Doç. Dr. İdil IŞIKLI ESENER
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Gürhan ERTAŞGIN
Amaç

Gerçek hayat problemlerini yazılım yolu ile çözmeye yönelik algoritma olusturma tekniklerini C programlama dili çerçevesinde gelistirmektir.

Ders İçeriği

C'nin tarihi ve tanıtımı, Program yazılımı, değişkenler, sabitler ve ifadeler, koşullandırma ve mantık ifadeleri, döngüler, fonksiyonlar, fonksiyonlara parametre gönderme ve alma, adres ve işaretçiler, fonksiyonlara işaretçi gönderme, işaretçi döndüren fonksiyonlar, dosya işlemleri, veri yapıları, sıralı listeler ve ağaç yapıları, ileri konular

Ders Kaynakları C'de Problem Çözme Mantığı (3. Baskı)
Deitel and Deitel (2012),C, How to program
Rıfat Çölkesen, C Programlama Dili
Hanly and Koffman (2004) Problem Solving and Program Design in C (4th Ed.)
Deitel and Deitel (2001),C, How to program
The Indispensible Guide to C with Engineering Applications (1st Ed.)
Açıldığı Öğretim Yılı 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Toplam 30
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %70
Toplam %70
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %30
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %70
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 4 7 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 3 2 6
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 4 12 48
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 4 6 24
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Konuk Konuşmacı 4 5 20
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 130
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,10
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 C'nin tarihi ve tanıtımı
2 Program yazılımı
3 Degiskenler, sabitler ve ifadeler
4 Kosullandırma ve mantık ifadeleri
5 Döngüler
6 Fonksiyonlar
7 Fonksiyonlara parametre gönderme ve alma
8 Dizi ve karmaşık veri türleri
9 Adres ve isaretçiler
10 Fonksiyonlara isaretçi gönderme
11 İsaretçi döndüren fonksiyonlar
12 Dosya islemleri
13 Veri yapıları
14 Sıralı listeler ve agaç yapıları
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenciler Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerini çözmek için algoritma kurabilir.
Programı derleyebilir, derleyici ve mantıksal hataları ayıklama becerilerine sahip olur.
Problem çözümünde C programlama dilini kullanır ve bu ortamda program yazabilir.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Öğrenciler Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerini çözmek için algoritma kurabilir. - - - - - - - - - - - -
Programı derleyebilir, derleyici ve mantıksal hataları ayıklama becerilerine sahip olur. - - - - - - - - - - - -
Problem çözümünde C programlama dilini kullanır ve bu ortamda program yazabilir. - - - - - - - - - - - -