Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bilgisayar Programlama | EEM104 | 1 | 2 + 2 | 5,0 |
Birim Bölüm | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Laboratuvar ortamında her öğrencinin program yazması sağlanarak interaktif bir öğrenme biçimi benimsenmiştir. Dersin anlatımı program yazımı ağırlıklıdır. Problemi kavrama ve programlama öncesi yapılması gerekenler çalışılmakta ve program sonrası hata ayıklama ve tartışma süreçleri gerçekleşmektedir. |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. İdil IŞIKLI ESENER |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Gürhan ERTAŞGIN |
Amaç |
Gerçek hayat problemlerini yazılım yolu ile çözmeye yönelik algoritma olusturma tekniklerini C programlama dili çerçevesinde gelistirmektir. |
Ders İçeriği |
C'nin tarihi ve tanıtımı, Program yazılımı, değişkenler, sabitler ve ifadeler, koşullandırma ve mantık ifadeleri, döngüler, fonksiyonlar, fonksiyonlara parametre gönderme ve alma, adres ve işaretçiler, fonksiyonlara işaretçi gönderme, işaretçi döndüren fonksiyonlar, dosya işlemleri, veri yapıları, sıralı listeler ve ağaç yapıları, ileri konular |
Ders Kaynakları |
C'de Problem Çözme Mantığı (3. Baskı)
Deitel and Deitel (2012),C, How to program Rıfat Çölkesen, C Programlama Dili Hanly and Koffman (2004) Problem Solving and Program Design in C (4th Ed.) Deitel and Deitel (2001),C, How to program The Indispensible Guide to C with Engineering Applications (1st Ed.) |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Toplam | 30 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %70 |
Toplam | %70 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %30 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %70 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 4 | 7 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 3 | 2 | 6 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 4 | 12 | 48 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 6 | 24 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Konuk Konuşmacı | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 130 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,10 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | C'nin tarihi ve tanıtımı | |
2 | Program yazılımı | |
3 | Degiskenler, sabitler ve ifadeler | |
4 | Kosullandırma ve mantık ifadeleri | |
5 | Döngüler | |
6 | Fonksiyonlar | |
7 | Fonksiyonlara parametre gönderme ve alma | |
8 | Dizi ve karmaşık veri türleri | |
9 | Adres ve isaretçiler | |
10 | Fonksiyonlara isaretçi gönderme | |
11 | İsaretçi döndüren fonksiyonlar | |
12 | Dosya islemleri | |
13 | Veri yapıları | |
14 | Sıralı listeler ve agaç yapıları |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerini çözmek için algoritma kurabilir. | |||
Programı derleyebilir, derleyici ve mantıksal hataları ayıklama becerilerine sahip olur. | |||
Problem çözümünde C programlama dilini kullanır ve bu ortamda program yazabilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerini çözmek için algoritma kurabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Programı derleyebilir, derleyici ve mantıksal hataları ayıklama becerilerine sahip olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Problem çözümünde C programlama dilini kullanır ve bu ortamda program yazabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |