Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Lineer Cebir | MAT203 | 2 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün Öğretim |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Ümit Çiğdem TURHAL |
Ders Veren | |
Amaç |
Lineer denklem sistemlerini çözümlemek, matrislerlerle gösterimi, rank, matris ve determinantlarla lineer sistemlerin çözümleri, vektörler, skaler çarpım-vektörel çarpımı, öz değerler ve öz vektörler ve lineer dönüşüm yöntemlerini öğrenmek |
Ders İçeriği |
Matris ve determinant işlemleri, lineer denklem sistemlerinin matris-determinant yaklaşımlarıyla çözümü (Gauss, Gauss-Jordan, Cramer, ters matris), vektörler, vektörel işlemler, vektörlerin skaler ve vektörel çarpımları, ortagonal-ortanormal vektörler, lineer dönüşümler, kare matrisin öz değer ve öz vektörleri, öz değer - öz vektörlerin lineer sistem davranışına etkisi. |
Ders Kaynakları |
Ders öğretim üyesinin ders notları ve ders ile ilgili kaynak kitaplar kullanılmaktadır.
[2] 1.Basic Linear Algebra, T.S. Blyth and E. F. Robertson, Second ed. Springer. [1]Hacısalihoğlu,H. Hilmi; Lineer Cebir (Cilt 1), Hacısalihoğlu Yayıncılık , Ankara . [3] Linear Algebra, John, B. Fraleigh and Raymond A. Beauregard, Addison Wesley, 1990, second ed. Linner Cebir, Hasan Hilmi Hacısalihoğlu, Gazi Üniversitesi Yayınları. Lineer Cebir, Arif Sabuncuoğlu, Nobel yayınları, 2008. Ders öğretim üyesinin ders notları ve ders ile ilgili kaynak kitaplar kullanılmaktadır. [2] 1.Basic Linear Algebra, T.S. Blyth and E. F. Robertson, Second ed. Springer. [1]Hacısalihoğlu,H. Hilmi; Lineer Cebir (Cilt 1), Hacısalihoğlu Yayıncılık , Ankara . [3] Linear Algebra, John, B. Fraleigh and Raymond A. Beauregard, Addison Wesley, 1990, second ed. Linner Cebir, Hasan Hilmi Hacısalihoğlu, Gazi Üniversitesi Yayınları. Lineer Cebir, Arif Sabuncuoğlu, Nobel yayınları, 2008. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 4 | 3 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 4 | 3 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 5 | 1 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 16 | 48 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 101 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,96 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Vektör uzayları ve uygulamaları | |
1 | Lineer Denklem Sistemleri | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Alt uzaylar ve uygulamaları | |
2 | Lineer Denklem Sistemleri Üzerine Elementer İşlemler | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Lineer bağımlılık ve bağımsızlık kavramları | |
3 | Matrisler ve Matris İşlemleri | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Lineer bağımlılık ve bağımsızlıkla ilgili örnek çözümleri | |
4 | Matrisin Özellikleri ve Elementer Matrisler | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Sonlu ve boyutlu vektör uzayları ve uygulamaları | |
5 | Elemanter Matrislerle Ters Matris Bulma | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Sonlu boyutlu vektör uzayları ve uygulamaları | |
6 | Determinat | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Ara Sınav | |
7 | Kofaktör Açılımı | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Lineer dönüşümler | |
8 | Matrisin Tersini Adjoint Kullanarak Bulma | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Lineer dönüşümler uygulamaları | |
9 | Cramer Yöntemi | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Matrisler, matrislerle uygulama yapılması | |
10 | Cebirsel Yapılar | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Lineer Dönüşümlerin matrislerle incelenmesi,Lineer denklemler ve çözümleri;İndisler ve üslü ifadeler, negatif ve kesirli indisler ; Eşanlı denklemler ve ikinci dereceden bir bilinmeyenli | |
11 | Vektör Uzayları | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Lineer Dönüşümlerin matrislerle incelenmesi,Lineer denklemler ve çözümleri;İndisler ve üslü ifadeler, negatif ve kesirli indisler ; Eşanlı denklemler ve ikinci dereceden bir bilinmeyenli | |
12 | Alt Vektör Uzayları | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Lineer dönüşüm ve matrislerle ilgili örnek çözümler,lineer denklem sistemleri | |
13 | Germe ve Lineer Bağımsızlık | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Denklem sistemleri ile ilgili örnekler | |
14 | Baz ve Boyut | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
lineer denklem sistemlerini analiz etme | |||
Vektör Kavramını Uzayda ve Düzlemde öğrenir. Bu sayede genel vektör uzayı kavramının nasıl elde edildiği hakkında bilgi edinir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Matrislerde cebirsel işlemlerin nasıl yapılacağını öğrenir. Bu işlemlerin el ile yapılmasının zorluğunu görerek Matrisler sayesinde bilgisayarların neden keşfedilmek zorunda olduğunun farkına varır. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Matris kavramının nasıl ortaya çıktığını ve lineer denklem sistemlerine yeni bir bakış açısı elde eder. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
lineer denklem sistemlerini analiz etme | |||
Vektör Kavramını Uzayda ve Düzlemde öğrenir. Bu sayede genel vektör uzayı kavramının nasıl elde edildiği hakkında bilgi edinir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Matrislerde cebirsel işlemlerin nasıl yapılacağını öğrenir. Bu işlemlerin el ile yapılmasının zorluğunu görerek Matrisler sayesinde bilgisayarların neden keşfedilmek zorunda olduğunun farkına varır. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Matris kavramının nasıl ortaya çıktığını ve lineer denklem sistemlerine yeni bir bakış açısı elde eder. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
lineer denklem sistemlerini analiz etme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Vektör Kavramını Uzayda ve Düzlemde öğrenir. Bu sayede genel vektör uzayı kavramının nasıl elde edildiği hakkında bilgi edinir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Matrislerde cebirsel işlemlerin nasıl yapılacağını öğrenir. Bu işlemlerin el ile yapılmasının zorluğunu görerek Matrisler sayesinde bilgisayarların neden keşfedilmek zorunda olduğunun farkına varır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Matris kavramının nasıl ortaya çıktığını ve lineer denklem sistemlerine yeni bir bakış açısı elde eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
lineer denklem sistemlerini analiz etme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Vektör Kavramını Uzayda ve Düzlemde öğrenir. Bu sayede genel vektör uzayı kavramının nasıl elde edildiği hakkında bilgi edinir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Matrislerde cebirsel işlemlerin nasıl yapılacağını öğrenir. Bu işlemlerin el ile yapılmasının zorluğunu görerek Matrisler sayesinde bilgisayarların neden keşfedilmek zorunda olduğunun farkına varır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Matris kavramının nasıl ortaya çıktığını ve lineer denklem sistemlerine yeni bir bakış açısı elde eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |