Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Olasılık ve İstatistik | EEM207 | 4 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. İdil IŞIKLI ESENER |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, olasılıksal ve istatistiksel yöntemleri problem çözümünde kullanabilmeyi öğrenmektir. |
Ders İçeriği |
Olasılıksal ve istatistiksel yöntemlere giriş |
Ders Kaynakları |
Applied Statistics and Probabilty for Engineers (Montgomery and Runger)
Introduction to Probabilty (Bertsekas & Tsitsiklis) Fundamentals of Probability and Statistics for Engineers (Soong) Probabiity & Statistics for Engineers & Scientists (Walpole, Myers, Myers, Ye) |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 13 | 13 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 13 | 26 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 13 | 13 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 13 | 39 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 13 | 13 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
Final | Final | 12 | 1 | 12 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 129 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Olasılığa Giriş | |
2 | Sayma Yöntemleri | |
3 | Olasılık Aksiyomları | |
4 | Koşullu Olasılık | |
5 | Bağımsız Olaylar | |
6 | Rasgele Değişkenler | |
7 | Rasgele Değişkenlerin Beklenen Değeri, Varyansı ve Kovaryansı | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Moment | |
10 | Ayrık Olasılık Dağılım Fonksiyonları | |
11 | Sürekli Olasılık Dağılım Fonksiyonları | |
12 | Birleşik Olasılık Dağılım Fonksiyonları | |
13 | Örneklem Teorisi | |
14 | Merkezsel Eğilim Ölçüleri, Dağılım Ölçüleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci, olasılık yoğunluk ve kümülatif dağılım fonksiyonlarını içeren olasılık hesaplama problemlerini çözerler. | |||
Öğrenci, güven aralıklarını bulur ve hipotez testi yapar. | |||
Öğrenci, olaylar içindeki belirsizlikleri temsil etmek için, olasılık kavramlarını ve rassal değişkenleri kullanır. | |||
Öğrenci, yaygın olasılık dağılımlarını tanır ve dağılım problemlerini çözer. | |||
Öğrenci, nümerik verilerin istatistiklerini hesaplar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci, olasılık yoğunluk ve kümülatif dağılım fonksiyonlarını içeren olasılık hesaplama problemlerini çözerler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci, güven aralıklarını bulur ve hipotez testi yapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci, olaylar içindeki belirsizlikleri temsil etmek için, olasılık kavramlarını ve rassal değişkenleri kullanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci, yaygın olasılık dağılımlarını tanır ve dağılım problemlerini çözer. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci, nümerik verilerin istatistiklerini hesaplar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |