EN
  • Anasayfa
  • EEM207 Olasılık ve İstatistik (2024 - 2025 / 4. Yarıyıl)
  • EN
EEM207 - Olasılık ve İstatistik
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Olasılık ve İstatistik EEM207 4 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. İdil IŞIKLI ESENER
Ders Veren
Amaç

Bu dersin amacı, olasılıksal ve istatistiksel yöntemleri problem çözümünde kullanabilmeyi öğrenmektir.

Ders İçeriği

Olasılıksal ve istatistiksel yöntemlere giriş

Ders Kaynakları Applied Statistics and Probabilty for Engineers (Montgomery and Runger)
Introduction to Probabilty (Bertsekas & Tsitsiklis)
Fundamentals of Probability and Statistics for Engineers (Soong)
Probabiity & Statistics for Engineers & Scientists (Walpole, Myers, Myers, Ye)
Açıldığı Öğretim Yılı 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 13 13
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 13 26
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 13 13
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 13 39
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 13 13
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 8 1 8
Final Final 12 1 12
Ödev 1 Ödev 1 5 1 5
Toplam İş Yükü (Saat) 129
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,06
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Olasılığa Giriş
2 Sayma Yöntemleri
3 Olasılık Aksiyomları
4 Koşullu Olasılık
5 Bağımsız Olaylar
6 Rasgele Değişkenler
7 Rasgele Değişkenlerin Beklenen Değeri, Varyansı ve Kovaryansı
8 Ara Sınav
9 Moment
10 Ayrık Olasılık Dağılım Fonksiyonları
11 Sürekli Olasılık Dağılım Fonksiyonları
12 Birleşik Olasılık Dağılım Fonksiyonları
13 Örneklem Teorisi
14 Merkezsel Eğilim Ölçüleri, Dağılım Ölçüleri
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenci, olasılık yoğunluk ve kümülatif dağılım fonksiyonlarını içeren olasılık hesaplama problemlerini çözerler.
Öğrenci, güven aralıklarını bulur ve hipotez testi yapar.
Öğrenci, olaylar içindeki belirsizlikleri temsil etmek için, olasılık kavramlarını ve rassal değişkenleri kullanır.
Öğrenci, yaygın olasılık dağılımlarını tanır ve dağılım problemlerini çözer.
Öğrenci, nümerik verilerin istatistiklerini hesaplar.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Öğrenci, olasılık yoğunluk ve kümülatif dağılım fonksiyonlarını içeren olasılık hesaplama problemlerini çözerler. - - - - - - - - - - - -
Öğrenci, güven aralıklarını bulur ve hipotez testi yapar. - - - - - - - - - - - -
Öğrenci, olaylar içindeki belirsizlikleri temsil etmek için, olasılık kavramlarını ve rassal değişkenleri kullanır. - - - - - - - - - - - -
Öğrenci, yaygın olasılık dağılımlarını tanır ve dağılım problemlerini çözer. - - - - - - - - - - - -
Öğrenci, nümerik verilerin istatistiklerini hesaplar. - - - - - - - - - - - -