Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Devre Laboratuarı | EEM209 | 3 | 1 + 2 | 3,0 |
Birim Bölüm | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Tolga YÜKSEL |
Ders Veren | Prof. Dr. Tolga YÜKSEL |
Amaç |
Devre Analizi dersindeki başlıkların deneylerini yapmak ve deney sonuçlarını yorumlamak. |
Ders İçeriği |
AA sinyalin özelliklerinin oslioskop yardımıyla ölçümü, AA devrelerde genlik ve faz ölçümü, tek fazlı devrelerde güç ölçümü ve kompanzasyon, seri ve paralel rezonans devreleri |
Ders Kaynakları |
Elektrik Devreleri - James W. Nilsson
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Uygulama 1 | 20 |
Uygulama 2 | 20 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 5 | 5 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 5 | 1 | 5 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Osiloskop, sinyal üreteci özellikleri | |
2 | Osiloskop ile AA sinyalin genlik ve faz ölçümü | |
4 | DA Devrelerinde Geçici Olayların İncelenmesi | |
4 | DA Devrelerinde Geçici Olayların İncelenmesi | |
6 | RC ve RL Devrelerinin AA Analizi | |
6 | RC ve RL Devrelerinin AA Analizi | |
7 | Tek Fazlı Devrelerde Güç Ölçümü | |
7 | Tek Fazlı Devrelerde Güç Ölçümü | |
9 | Tek Fazlı Devrelerde Kompanzasyon | |
9 | Tek Fazlı Devrelerde Kompanzasyon | |
11 | İşlemsel yükselteç devreleri | |
11 | İşlemsel yükselteç devreleri | |
14 | Seri ve Paralel Rezonans Devreler | |
14 | Seri ve Paralel Rezonans Devreler |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
AA güç kavramlarının öğrenilmesi | |||
Rezonans devrelerinin öğrenilmesi | |||
İşlemsel yükselteç devrelerinin öğrenilmesi | |||
R-L-C elemanlarının AA sinyale davranışlarının öğrenilmesi |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
AA güç kavramlarının öğrenilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Rezonans devrelerinin öğrenilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İşlemsel yükselteç devrelerinin öğrenilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
R-L-C elemanlarının AA sinyale davranışlarının öğrenilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |