EN
  • Anasayfa
  • EEM209 Devre Laboratuarı (2025 - 2026 / 3. Yarıyıl)
  • EN
EEM209 - Devre Laboratuarı
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Devre Laboratuarı EEM209 3 1 + 2 3,0 Pdf
Birim Bölüm
ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Arş. Gör. Muhammed MALKOÇ
Ders Veren Prof. Dr. Tolga YÜKSEL
Amaç

Devre Analizi dersindeki başlıkların deneylerini yapmak ve deney sonuçlarını yorumlamak.

Ders İçeriği

AA sinyalin özelliklerinin oslioskop yardımıyla ölçümü, AA devrelerde genlik ve faz ölçümü, tek fazlı devrelerde güç ölçümü ve kompanzasyon, seri ve paralel rezonans devreleri

Ders Kaynakları Elektrik Devreleri - James W. Nilsson
Açıldığı Öğretim Yılı 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 20
Uygulama 1 20
Uygulama 2 20
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 1 5 5
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Final Final 5 1 5
Uygulama 1 Uygulama 1 3 1 3
Toplam İş Yükü (Saat) 102
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Osiloskop, sinyal üreteci özellikleri
2 Osiloskop ile AA sinyalin genlik ve faz ölçümü
4 DA Devrelerinde Geçici Olayların İncelenmesi
4 DA Devrelerinde Geçici Olayların İncelenmesi
6 RC ve RL Devrelerinin AA Analizi
6 RC ve RL Devrelerinin AA Analizi
7 Tek Fazlı Devrelerde Güç Ölçümü
7 Tek Fazlı Devrelerde Güç Ölçümü
9 Tek Fazlı Devrelerde Kompanzasyon
9 Tek Fazlı Devrelerde Kompanzasyon
11 İşlemsel yükselteç devreleri
11 İşlemsel yükselteç devreleri
14 Seri ve Paralel Rezonans Devreler
14 Seri ve Paralel Rezonans Devreler
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
AA güç kavramlarının öğrenilmesi Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması Ders Problem Çözme Benzetim Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
Rezonans devrelerinin öğrenilmesi Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması Ders Problem Çözme Benzetim Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
İşlemsel yükselteç devrelerinin öğrenilmesi Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması Ders Benzetim Grup Çalışması Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
R-L-C elemanlarının AA sinyale davranışlarının öğrenilmesi Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması Ders Problem Çözme Gösterim Benzetim Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
AA güç kavramlarının öğrenilmesi 3 4 1 3 3 1 1 - 1 1 1 3
Rezonans devrelerinin öğrenilmesi 3 4 2 3 4 2 2 - 1 2 1 4
İşlemsel yükselteç devrelerinin öğrenilmesi 2 4 3 4 4 3 2 - 1 2 1 4
R-L-C elemanlarının AA sinyale davranışlarının öğrenilmesi 4 4 1 3 4 2 2 - 1 2 1 4
Ortalama Değer 3 4 1,75 3,25 3,75 2 1,75 - 1 1,75 1 3,75