Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Elektronik Laboratuarı I | EEM212 | 4 | 1 + 2 | 3,0 |
Birim Bölüm | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Yasemin ÖNAL |
Ders Veren | |
Amaç |
Temel elektronik elemanlar olan Diyot, BJT, FET ve OP-AMP yapılarını öğretmek.Diyot, BJT, FET ve OP-AMP lı devreleri analiz etme ve Diyot, BJT, MOSFET teknolojisi kullanılarak temel lojik kapıları gerçekleme becerisini kazandırmak. |
Ders İçeriği |
Diyot, Diyot Uygulamaları, Diyot Lojik, Bipolar Jonksiyonlu Transistör (BJT), BJT’li Devrelerin DC Analizi, Diyot Transistör Lojik (DTL), Direnç Transistör Lojik (RTL), Transistör Transistör Lojik (TTL), İşlemsel Yükselteç (OP-AMP) ve Uygulamaları, Alan Etkili Transistör (FET):Jonksiyonlu Alan Etkili Transistör (JFET), Metal Oksit Yarıiletken Alan Etkili Transistör (MOSFET) , Alan Etkili Transistörlü Devrelerin DC Analizi, MOS Lojik öğretilir. |
Ders Kaynakları |
R.Boylestad,L.Nashelsky, “Electronic Devices and Circuit Theory”, Prentice Hall.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 20 | 1 | 20 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 40 | 1 | 40 |
Uygulama 2 | Uygulama 2 | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,14 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Diyot transistör lojik (DTL), direnç transistör lojik, (RTL), transistör transistör lojic (TTL) | |
2 | şlemsel yükselteç (OP-AMP): karşılaştırıcı, eviren (inverting) ve evirmeyen (non-inverting) devre yapıları | |
3 | şlemsel yükselteç (OP-AMP): karşılaştırıcı, eviren (inverting) ve evirmeyen (non-inverting) devre yapıları | |
4 | işlemsel yükselteç (OP-AMP): karşılaştırıcı, eviren (inverting) ve evirmeyen (non-inverting) devre yapıları | |
6 | İşlemsel yükselteç: toplama, çıkarma, türev ve integral alma devreleri | |
6 | İşlemsel yükselteç: toplama, çıkarma, türev ve integral alma devreleri | |
7 | Alan etkili transistörler (FET), Jonksiyonlu Alan Etkili Transistör (JFET) | |
8 | ara sınav | |
7 | Alan etkili transistörler (FET), Jonksiyonlu Alan Etkili Transistör (JFET) | |
10 | Metal Oksit Yarıiletken Alan Etkili Transistör (MOSFET) | |
10 | Metal Oksit Yarıiletken Alan Etkili Transistör (MOSFET) | |
12 | FET’li devrelerin DC analizi ve uygulamalar | |
12 | FET’li devrelerin DC analizi ve uygulamalar | |
14 | MOS lojik |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler ders süresince öğrenmiş oldukları devrelerin elektriksel değerlendirmesini simulasyon programları kullanarak yapmayı öğrenecektir. | |||
Öğrenci Diyot, BJT, FET ve OP-AMP yapıları hakkında genel bilgilere sahip olacaktır. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler ders süresince öğrenmiş oldukları devrelerin elektriksel değerlendirmesini simulasyon programları kullanarak yapmayı öğrenecektir. | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Öğrenci Diyot, BJT, FET ve OP-AMP yapıları hakkında genel bilgilere sahip olacaktır. | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |